تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 20:04
کد خبر : 94783

وعده وزارت صمت برای آینده بازار خودرو

وعده وزارت صمت برای آینده بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید. امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با ۱۸ درصد رشد، رکورد دار

سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با ۱۸ درصد رشد، رکورد دار بخش تولید در رشد اقتصادی بود.

تولید سه خودرو از ابتدای مرداد متوقف می‌شود

او اظهار کرد: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما ۸S و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ ۸ ماده‌ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، افزود: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

قالیباف با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه اظهار کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: هدف گذاری امسال، ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اضافه کرد: در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....