تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 12:45
کد خبر : 72383

وعده دولت برای کاهش تورم بدون ایجاد رکود

وعده دولت برای کاهش تورم بدون ایجاد رکود

بعد از ۴ صعود پیاپی، دیروز رشد بورس متوقف شد. به طوری که شاخص کل با افت خفیف ۱۵۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با افت ۰.۵ درصدی همراه شدند. ارزش معاملات خرد به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع پالایشی‌ها، خودروسازان و فلزات و در بین نمادها پالایشی یکم، شبندر و شستا

بعد از ۴ صعود پیاپی، دیروز رشد بورس متوقف شد. به طوری که شاخص کل با افت خفیف ۱۵۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با افت ۰.۵ درصدی همراه شدند.

ارزش معاملات خرد به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع پالایشی‌ها، خودروسازان و فلزات و در بین نمادها پالایشی یکم، شبندر و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها دوباره در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۳۹۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و جمح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و بانک‌ها و نمادهای بپاس و فولاد داشتند.

بر اساس اطلاعیه فرابورس ایران در نمادهای معاملاتی بازار پایه فرابورس که ۲۰ روز کاری متوالی با صف خرید یا فروش همراه شوند، حجم مبنا حذف خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی:‌ عرضه اولیه سهام هلدینگ خلیج فارس در سه بلوک یک، دو و پانزده درصدی تا اواسط دی ماه در بورس عرضه می شود.

به تازگی جلساتی با عنوان کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین این دو نهاد در سیاست‌گذاری‌های مربوط به بازار پول و سرمایه برگذار می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور : آزادسازی ارز ترجیحی ۴۲۰۰ برای بخش دارو نه در کوتاه‌مدت و نه در بلندمدت به هیچ‌وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می‌رود صنایع داروسازی با قیمت‌گذاری مناسب به رفع نیازمندی‌های دارویی کشور کمک کنند.

رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به ضرورت نظارت دقیق و موثر بر قیمت‌ها، اظهار داشت: می‌خواهم یک بار دیگر به همه همکارانم در دولت از وزارتخانه‌ها تا استانداری‌ها تاکید موکد کنم که باید با جدیت و به شکل موثری بر قیمت همه کالاها نظارت داشته باشند./ اقدامات متعددی برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار انجام شده اما وضعیت فعلی بازار به ما می‌گوید باید به سرعت برای مدیریت قیمت‌ها چاره‌اندیشی شود./ همه دستگاههای اداری باید در کنار تلاش برای مقابله با فساد، روابط ناسالم و رشوه، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف نیز اجرا کنند.

میرکاظمی: دولت در سال آینده به دنبال کاهش قابل‌توجه تورم است البته نه به شیوه رکود بلکه با انضباط مالی و پولی.

سخنگوی صنعت برق: مراکز استخراج رمز ارزها امسال در اولویت قرار گرفتند و از مدار خارج شدند که این مراکز حدود ۲۰۹ مگاوات مصرف برق داشتند./ برخورد با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارزها هم همچنان با شدت ادامه دارد.

سردار میراحمدی دبیر شورای امنیت کشور شد.

رئیس انجمن دخانیات:‌ برای ضربه به قاچاقچیان، واردات مارلبرو را قانونی کنید. صنعت دخانیات بدون متولی است.

قیمت دلار دیروز با رشد ۱۰۰ تومانی به ۳۰ هزار تومان رسید.

رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای ارزی کشور خبر داد. در همین رابطه اعلام شد در ۹ ماه گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار تامین ارز به روش‌های مختلف داشتیم؛ در حالیکه تامین ارز در سال گذشته کلا ۳۶/۵ میلیارد دلار بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی: نرخ ارز در سامانه نیما به هیچ وجه دستوری نیست.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران غنی سازی بیش از ۶۰ درصد انجام نمی دهد. در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین که فردا آغاز می شود، این پیام مثبتی است.

یک منبع آگاه درباره عملکرد برخی از کشورهای اروپایی در دور پیشین مذاکرات وین به ایرنا گفت غیبت دو روزه هیات فرانسه در مذاکرات وین باعث پیشرفت پیش‌نویس‌ها شد.

موسوی، مدیر کل غرب آسیا و دستیار وزیر امور خارجه: شهادت می‌دهم که تیم کنونی مذاکره کننده در وین حائز بیشترین توانایی برای به نتیجه رساندن این پرونده است.

سید مجید میراحمدی دبیر شورای امنیت کشور شد.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره دیدار حسن روحانی با رهبر انقلاب گفت: چند هفته پیش این ملاقات صورت گرفته است. آقای روحانی در گزارشی که به دوستانشان دادند بسیار از صحبت‌هایی که رد و بدل شده است ابراز رضایت‌مندی کرده بودند.

مجلس با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه موافقت کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....