تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1398 - 22:33
کد خبر : 769

وعده بر زمین مانده نمایندگان انتخابی کشور

وعده بر زمین مانده نمایندگان انتخابی کشور

مهمترین وعده ای که  مسئولین انتخابی کشور در ۴۰ سال اخیر  به مردم داده اند ولی هیچ گاه نتوانسته اند، آنرا عملی کنند، مسئله اشتغال در کشور است. این موضوع به قدری حاد شده که ممکن است در آینده اعتماد مردم نسبت به مسئولین انتخابی تهدید شود. سوال اصلی این است آیا مسئولین انتخابی نسبت

9121547 714 اقتصاددان نوشتهمهمترین وعده ای که  مسئولین انتخابی کشور در ۴۰ سال اخیر  به مردم داده اند ولی هیچ گاه نتوانسته اند، آنرا عملی کنند، مسئله اشتغال در کشور است. این موضوع به قدری حاد شده که ممکن است در آینده اعتماد مردم نسبت به مسئولین انتخابی تهدید شود. سوال اصلی این است آیا مسئولین انتخابی نسبت به اشتغال در کشور حساسیت لازم راندارند؟ آیا آنها اختیارات لازم برای انجام این مهم را  پس از انتخاب شدن ندارند؟ و در انتها  برای حل این موضوع و افزایش اعتماد عمومی کشور چه باید کرد؟

برای پاسخ به این سوالات باید به این امر توجه نمود که بطور طبیعی افراد پس از تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی سعی می کنند یک نیاز عمومی کشور را شناسایی و کالا و خدمات متناسب به آن نیاز را تولید و به بازار عرضه کنند. در نتیجه تولید کالا و خدمات و اشتغال در کشور افزایش می یابد.

ولی این امر طبیعی در کشور ایران به سادگی رخ نمی دهد؟ چرا؟

به عبارت دیگر نخبگان کشوری در ایجاد یک سازو کار اشتغال و تولید موفق نیستند.

در نتیجه برای افزایش اشتغال و تولید در کشور باید به این سوال پاسخ داده شود . چرا نخبگان کشوری در ایجاد یک ساز و کار اشتغال و تولید در ایران موفق نیستند.

جواب این سوال بسیار ساده است.

چون در کشور ایران فضای کسب و کار مناسب برای ایجاد راه اندازی تولید و اشتغال مناسب نیست.  این موضوع یک ادعا نیست بلکه یک امر ثابت شده است. هر ساله بانک جهانی با ۱۰ ملاک و شاخص فضای کسب و کار کشورهای مختلف را اندازه گیری می کنند. طی سالهای اخیر شاخص های اندازه گیری شده فضای کسب و کار در ایران همیشه نا مناسب بوده است. بطوریکه همیشه رتبه کشور ایران در مورد شاخص های فضای کسب و کار بالای ۱۲۰ بوده است. به بیان دیگر فضای کسب و کار در ایران بیشتر شبیه یک کشور جنگ زده است تا یک کشور امن و با ثبات.

حال با این مقدمه می توان به تمامی مسئولین انتخابی کشور مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری این پیشنهاد را مطرح نمود که اگر می خواهند، وعده  خود را عملی کنند. و در انتهای سالهای مسئولیت به دروغگویی ، عدم صداقت و عدم انجام وعده انتخابی متهم نشوند.  مهمترین اقدام  در دوره نمایندگی و مسئولیت خود، بهبود فضای کسب و کار در کشور قرار دهند. برای این کار کلیه شاخص های فضای کسب و کار شناسایی و راههای افزایش رتبه کشور در زمینه این شاخص ها انتخاب و عملیاتی شود. در اینصورت میزان اشتغال در کشور بطور تصاعدی افزایش می یابد. در نتیجه مسئولین می توانند به راحتی میزان اشتغال در کشور را افزایش دهند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....