تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 13:37
کد خبر : 28109

وضع عوارض باید بر عهده شورای شهر‌های سراسر کشور باشد

وضع عوارض باید بر عهده شورای شهر‌های سراسر کشور باشد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: وضع عوارض باید بر عهده شورای شهر‌های سراسر کشور باشد نه وزرات کشور. اقتصاددان: علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در برنامه تهران ۲۰ که امشب دوشنبه ۲۴ آذرماه پخش شد، درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده و در آمد‌های شورای شهر اظهار کرد: در شورای عالی استان‌ها وظایف مشخص

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: وضع عوارض باید بر عهده شورای شهر‌های سراسر کشور باشد نه وزرات کشور.

اقتصاددان: علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در برنامه تهران ۲۰ که امشب دوشنبه ۲۴ آذرماه پخش شد، درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده و در آمد‌های شورای شهر اظهار کرد: در شورای عالی استان‌ها وظایف مشخص است، امروز که من نماینده شورای عالی استان‌ها شدم به عنوان خادم مردم هستم.

او درباره وضع عوارض بیان کرد: وضع عوارض بر شورا‌ها سپرده شده است، زیرا شورای هر شهری بر اساس فراخور شهر خودش می‌داند که چقدر بودجه دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه وضع عوارض نباید به وزارت کشور سپرده شود، گفت: دعوایی در این مورد نیست، اما باید از سوی دولت تمرکز زایی بشود و اجازه دهد معتمدین مردم در شهر‌ها و روستا‌ها این فعالیت را بپذیرند.

احمدی با اشاره به اینکه ۹ درصد از این عوارض‌ها باید کامل به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق گیرد، عنوان کرد: بحث وضع عوارض نباید به وزرات کشور برود و شورای شهر‌ها و روستا‌ها به این مسئله معترض هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید از ۴ درصدی که متعلق به ماست،۱۰ درصد از آن باید به حساب‌های متمرکز وزرات کشور برود که وزارت کشور آن‌را توزیع کند و سوال ما این است که چرا دولت باید کار خود را سنگین کند، بنابراین وضع عوارض باید بر عهده شورای شهر‌های سراسر کشور باشد.

او با اشاره به ثبت ۷۰۰ شکایت در سه ماه در سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی، افزود: حتی از سایر دستگاه‌ها برای ما شکایت ثبت شده است ما حتی به این شکایت‌ها نیز رسیدگی می‌کنیم.

احمدی تصریح کرد: ما باید در کشور به سمتی برویم تا امیدواری را رواج دهیم در کشور ما در آینده اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره اینکه چرا قدرت شورای شهر انقدر کم است، گفت: ما همش داریم تقصیرات را گردن یک دیگر می‌اندازیم؛ ما به جای اینکه مشکل حل کنیم تقصیر را به گردن یک دیگر می‌اندازیم؛ اعضای شورا به راحتی می‌توانند شهردار را استیضاح کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....