تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 11:26
کد خبر : 17712

«وسدید» در تدارک عرضه اولیه زیر مجموعه دانش بنیان

«وسدید» در تدارک عرضه اولیه زیر مجموعه دانش بنیان

گروه صنعتی  شرکت بورسی سدید با نماد «وسدید» این روزها در حال رونمایی از اقدامات صورت گرفته در زیر مجموعه های خود است و هر روز شاهد شفاف سازی شرکت های تابعه این گروه در سامانه کدال هستیم. عملکردی که حکایت از عزم جزم مدیران این شرکت برای توسعه فعالیت ها و اهتمام آنها برای

گروه صنعتی  شرکت بورسی سدید با نماد «وسدید» این روزها در حال رونمایی از اقدامات صورت گرفته در زیر مجموعه های خود است و هر روز شاهد شفاف سازی شرکت های تابعه این گروه در سامانه کدال هستیم.

عملکردی که حکایت از عزم جزم مدیران این شرکت برای توسعه فعالیت ها و اهتمام آنها برای گام نهادن و حرکت در مسیر شعار سال با نام جهش تولید است.

به گزارش اقتصاددان در روزهای گذشته در گام نخست شرکت توسعه سازه های دریایی «تسدید» اقدام به افشای مناقصات خود نمود و هفته گذشته نیز شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی «پتکو» از حضور خود در مناقصات جدید رونمایی کرد.

هلدینگ گروه صنعتی سدید این روزها در حوزه عملکردی در حال پوست اندازی است تا پتانسیل های بالقوه موجود در مجموعه را به بالفعل تبدیل کند و گواه آن نیز شفاف سازی های متعدد این شرکت در هفته گذشته است.

مسعود تجریشی مدیرعامل شرکت پتکو درباره وضعیت عملیاتی و مالی این شرکت به بورس ۲۴ این طور توضیح داد و گفت:
پتکو در حدود ۲۱ سال است که در حوزه تولید انواع پمپ فعال است. شرکت در زمینی به مساحت ۸ هکتار بنا شده و دارای ۲ هکتار سوله و ۳۵۰۰ متر فضای اداری بوده و همچنین دفتر فروش و مرکزی آن در تهران، خیابان پاسداران واقع شده است.

وی ادامه داد: با برنامه هایی که در دست اجرا داریم این امکان برای ما فراهم است تا افزایش فروش و سود آوری را در مجموعه، عملیاتی کنیم. برند ما جزو برندهای خوشنام و مورد تایید وزارت نفت، برای اجرای طرح های نفت و گاز و پتروشیمی است و در حدود ۸۰ درصد از خدمات ما نیز به این حوزه اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت پتکو گفت: بر اساس تصمیمات سهامدار عمده در تلاشیم مقدمات لازم برای ورود شرکت به بازار بورس را آماده کنیم و هم اینک بر اساس دستورالعمل های مرتبط با فرآیند پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار، مستندات مورد نیاز و مواردی همچون پرسشنامه های پذیرش، امید نامه و…تهیه و در مسیر طی نمودن این فرآیند میباشیم.

وی در ادامه گفت: پتکو یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید انواع پمپ و توربین های آبی است. نوع فعالیت ما نیز سفارش محور است و بر اساس سفارشات دریافتی اقدام به تولید محصولات مطابق با نیاز پروژه ها می کنیم. تولیدات ما نیز، نیاز بخش های مختلفی از جمله حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پمپ های آب برای صنایع مختلف، معدن و نیروگاه ها، خطوط انتقال آب و همچنین پمپ های آتش نشانی را جوابگو است و در حوزه نیروگاهی نیز اقدام به تولید توربین می کنیم.

به گزارش بورس ۲۴  تجریشی اظهار داشت: یکی از نقاط قوت مجموعه پتکو دانش فنی و نحوه اجرای پروژه هاست و با توجه به زیر ساخت هایی که در مجموعه مهیا شده است تولیدات ما با بهترین کیفیت در پروژه ها ارایه می شود. در کارخانه تبریز از واحدهای مختلفی از جمله ماشین کاری، مونتاژ، جوشکاری، ابزار سازی، کنترل کیفی و …برخوردار هستیم و بزرگترین آزمایشگاه تست هیدرو ماشین ها در خاورمیانه را نیز در اختیار داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نوع عملیات مهندسی که انجام می شود ما در زمره شرکت های دانش بنیان طبقه بندی می شویم و از آنجایی که نیاز پروژه های مختلف به خدمات دریافتی متفاوت است، واحدهای تحقیق و توسعه و مهندسی به صورت مداوم در حال طراحی محصولات، مطابق با انواع سفارشات میباشند.

مدیرعامل پتکو در ادامه گفت: در حدود ۸۰ درصد از خدمات قابل ارایه در شرکت پتکو در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است و پمپ های مورد نیاز پروژه های بزرگی را تامین نموده ایم.

از جمله ۴۰۰ پمپ برای پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ۷۰ پمپ برای پالایشگاه بید بلند، تامین پمپ های خنک کننده آتش نشانی در واحد الفین پتروشیمی ایلام، تامین و نصب پمپ در پالایشگاه گاز پارسیان، پالایشگاه لاوان، پتروشیمی شازند، پالایشگاه بندرعباس، پمپ های طرح گوگرد زدایی پالایشگاه تبریز، نصب و راه اندازی پمپ در پروژه های مختلف نمک زدایی، تامین پمپ برای تلمبه خانه های نفتی و خطوط لوله انتقال نفت و … که از خدماتی است که پتکو ارایه داده است.

همچنین در سال جاری پتکو بر اساس استراتژی هایی که پیاده سازی نموده و با توجه به برند خوشنامی که دارد، تقریبا در تمام مناقصات مرتبط؛ حضور داشته است.
ما در سال ۹۹ در حدود ۴۰ میلیون یورو مناقصه را شرکت نموده ایم.
با احتساب سفارشاتی که اخذ شده و مناقصات ریالی که شرکت کردیم، این شرایط فراهم است تا در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کنیم و علی رغم تمام مشکلات موجود؛ تقریبا ظرفیت سفارش گیری ما برای تولید تکمیل است.

مدیرعامل پتکو در ادامه به مهمترین برنامه های آتی این شرکت به شرح ذیل اشاره نمود:

توسعه سبدمحصولات شرکت،
همانند ورود به تولید پمپهای ESP برای اولین بار در کشور( مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین روش برای افزایشِ برداشت از مخازن نفتی، استفاده از پمپ‌های درون چاهی است که نقشی حیاتی در صنعت نفت دارند)

توسعه بازار محصولات با ایجاد

واحدهای جدید در کشورهای همسایه ( هم اکنون در حال مذاکره میباشیم)

جوینت شدن با یکی از ٢ شرکت برتر پمپ سازی در دنیا جهت انتقال تکنولوژی و تولید مشترک در راستای تامین بازار منطقه خاورمیانه

وی در انتها گفت: برنامه محوری در شرکت پتکو، دانش فنی موجود، زیر ساخت های در اختیار مجموعه و برند شناخته شده و معتبر؛ منجر شده تا پتکو در زمره شرکت های در مسیر رشد تولید قرار داشته باشد و بر این اساس بتوانیم اهداف مناسبی را برای سال های پیش رو تعریف نماییم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....