تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 11:27
کد خبر : 12112

ورود ۴ میلیون کد جدید به بورس از ابتدای امسال

ورود ۴ میلیون کد جدید به بورس از ابتدای امسال

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به استقبال روزافزون از بورس گفت: در سال جدید نزدیک به چهار میلیون کد جدید صادر شده است. به گزارش اقتصاددان: حسین فهیمی روز گذشته در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای شرکت سپرده گذاری روز

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به استقبال روزافزون از بورس گفت: در سال جدید نزدیک به چهار میلیون کد جدید صادر شده است.

به گزارش اقتصاددان: حسین فهیمی روز گذشته در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای شرکت سپرده گذاری روز بزرگ و تاریخی محسوب می شود که توانسته است به دستاوردهای خوبی در چند وقت اخیر دست یابد.

وی افزود: وضعیتی که بورس در  سال ٩٨ و به خصوص ابتدای بهمن سال ٩٨ پیدا کرد باعث شد که اوضاع به گونه ای پیش برود که وضعیت بازار غیرقابل پیش بینی شود، اما با تکیه بر استراتژی و برنامه های اتخاذ شده توانستیم با استفاده از سیستم داخلی و شبکه پیمانکاری به سمت و سویی پیش رویم که از عهده همه مشکلات برآییم.

فهیمی  با بیان اینکه در سال جدید با صدور نزدیک به چهار میلیون کد جدید همراه بودیم تاکید کرد: این عدد در مقایسه با سال های گذشته به افزایش قابل توجهی دست پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در سال ٩٧ حدود ١۰۰ هزار کد جدید صادر شد که این عدد در سال ٩٨ به ۶۰۰هزار کد افزایش یافت، این در حالی است که به طور میانگین در سال ٩٩ روزانه ١۰۰هزار کد جدید صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که انجام شده توقیف دارایی برای افراد فوت شده بود که باید به وراث انتقال پیدا می کرد که فعالیت در این زمینه با افزایش ١۰ برابری نسبت به سال های گذشته همراه بوده است.

فهیمی با بیان اینکه عملیات تسویه این شرکت در سال ٩٨، ٢.۵ برابر بودجه سالانه کل کشور بوده است، گفت: سال ٩٨ حدود هزار هزار میلیارد تومان تسویه معاملات انجام شده که امسال این عدد به بیش از دو برابر عدد سال ٩٨ خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به آزادسازی سهام عدالت که در روز نهم اردیبهشت ماه سال جاری با دستور رهبر معظم انقلاب انجام شد، اظهار داشت: آزادسازی سهام عدالت از جمله بزرگ‌ترین طرح هایی بود که از ابتدای تاسیس بازار سرمایه به اجرا در آمده است.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به مرحله اجرا رسیده، از مراجعه حضوری حدود ۵۰ میلیون نفر از افراد به دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری ها جلوگیری کرده است.

رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تعداد افرادی را که برای فروش سهام عدالت به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه کردند، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طبق آمار موجود از این تعداد، سفارش فروش یک میلیون و ۷۶هزار نفر اجرا شده است.

وی گفت: دو هزار و ٧٣٧ میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسیده است که از این میزان تاکنون دو هزار و ٧٣١ میلیارد تومان به حساب مشمولین این سهام واریز شده است.

فهیمی در ادامه به راه‌اندازی صندوق های ETF اشاره کرد و گفت: راه اندازی صندوق های ETF را می توان آغاز همکاری بازار سرمایه با نظام بانکی تلقی کرد، در این میان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان واسطه بانک‌ها و کارگزاری‌ها محسوب می شود که تا قبل از آن بانک ها به لحاظ ارتباط سیستمی قادر به همکاری با یکدیگر نبودند.ع/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....