تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1400 - 21:24
کد خبر : 54526

ورود ۱۳ میلیون دز واکسن به کشور

ورود ۱۳ میلیون دز واکسن به کشور

 تحویل واکسن‌های وارداتی هلال احمر به گفته معاون امور فنی گمرک، مجموع واکسن‌های وارداتی به کشور تا به امروز به ۱۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ دز رسیده است. دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز از تحویل هشتمین محموله واکسن کرونای تهیه شده توسط این جمعیت به وزارت بهداشت خبر داد.   مهرداد جمال ارونقی،

 تحویل واکسن‌های وارداتی هلال احمر

به گفته معاون امور فنی گمرک، مجموع واکسن‌های وارداتی به کشور تا به امروز به ۱۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ دز رسیده است. دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز از تحویل هشتمین محموله واکسن کرونای تهیه شده توسط این جمعیت به وزارت بهداشت خبر داد.

  مهرداد جمال ارونقی، معاون امور فنی گمرک از ورود بیست و چهارمین محموله واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت: از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۳۱ تیر۱۴۰۰، به تعداد ۲۴ محموله واکسن کووید ۱۹ وارد کشور شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، این مقام مسئول ادامه داد: امروز محموله بیست و چهارم به اندازه یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ دز وارد کشور شد و پس از انجام تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره و در پای پرواز، در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: جمع واکسن‌های وارداتی تا به امروز، از مرز ۱۳ میلیون دز گذشت و به تعداد ۱۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ دز رسید.

گفتنی است، فردا نیز محموله‌ای میلیونی از واکسن کرونا وارد کشور می‌شود .

 

 

هشتمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

همچنین محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هشتمین محموله واکسن کرونای تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر امروز پنچشنبه، ۳۱ تیر در فرودگاه امام خمینی (ره) جهت توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: در این مرحله یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن به کشور وارد شد که با ورود این محموله که تاکنون توسط ده پرواز به کشور منتقل شده است، مجموعا ۹ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۰۰ دز واکسن توسط جمعیت هلال احمر به کشور وارد شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در تلاش است با کمک همکاران سایر دستگاه‌ها و شرکای بین‌المللی در امر تهیه و انتقال واکسن به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد.

تاکنون چند نفر واکسینه شده‌اند؟

بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت، تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۱۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۲۱ دُز رسید .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....