تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 21:54
کد خبر : 37293

ورود سهامداران جدید به بورس

ورود سهامداران جدید به بورس

متولدین ۱۴۰۰ به بورس می‌آیند عصر امروز مجلس دو طرح برای تشویق به فرزندآوری تصویب کرد؛ اول طرحی که بر اساس آن وام ۷۰ میلیونی خرید مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد داده می‌شود و دوم، سرمایه‌گذاری یک میلیون تومانی در بورس برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۰٫ به گزارش اقتصاددان به نقل ار

متولدین ۱۴۰۰ به بورس می‌آیند

عصر امروز مجلس دو طرح برای تشویق به فرزندآوری تصویب کرد؛ اول طرحی که بر اساس آن وام ۷۰ میلیونی خرید مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد داده می‌شود و دوم، سرمایه‌گذاری یک میلیون تومانی در بورس برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۰٫

به گزارش اقتصاددان به نقل ار تجارت نیوز  ،  نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می‌شود، یک میلیون تومان جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست خانواده تخصیص داده شود.

به عبارتی بر اساس این مصوبه امروز مجلس، هر نوزادی که در سال ۱۴۰۰ به دنیا بیاید، سهامدار بورس است و یک میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی را دارد.

این لایحه در راستای حمایت از جمعیت و خانواده است و بر اساس آن دولت باید یک میلیون تومان از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفا جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد.

براساس آمارها سال ۹۸، یک میلیون نوزاد در کشور متولد شده و اگر متولدان سال ۱۴۰۰ هم در همین تعداد باشد، دولت باید هزار میلیارد تومان از سهام برخی از شرکت‌های خود را به نوزادان تازه متولد شده بدهد.

این در حالی است که دولت روی فروش این شرکت‌ها حساب ویژه باز کرده است. بر این اساس باید دید آیا این طرح اجرا می‌شود و یا به سرنوشت طرح دولت دهم دچار می‌شود.

مرداد سال ۸۹ محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد به فرزندانی که در سال ۸۹ و بعد از آن به دنیا آمده باشند، مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شد. براساس این طرح که طرح «تامین آتیه جوانان» نام داشت قرار بود دولت در ابتدای تولد هر نوزاد، یک میلیون تومان به حساب آنان واریز کند و بعد از آن تا ۱۸ سال خانواده نوزاد، سالانه ۲۴۰ هزار تومان و دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به این حساب واریز کند. تا این فرد بتواند بعد از ۱۸ سال تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن بگیرد.

اما کمتر از یک سال بعد از آغاز اجرای این طرح مشخص شد که اجرای آن متوقف و موجودی حساب افرادی که پول به حساب آنها واریز شده صفر شده است.

حال باید دید در شرایطی که شاخص کل بورس افت کرده و سهامدارن از ارزش شرکت‌های بورسی ناراضی‌اند، واکنش مردم به این طرح چیست و آیا دولت آن را اجرا می‌کند؟

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....