تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 20:51
کد خبر : 22596

واگذاری سهام و جبران کسری بودجه

واگذاری سهام و جبران کسری بودجه

کسب درآمد ۳۳هزار میلیاردی از واگذاری سهام و جبران کسری بودجه وزیر اقتصاد با اشاره به درآمد ۳۳ هزار میلیاردی دولت از محل واگذاری سهام، گفت: الزام بازارگردانی شرکتهای بورسی تا اواسط هفته آینده، به طور کامل اجرایی می‌شود. فرهاد دژپسند با اشاره به برخی پیش بینی های صورت گرفته در خصوص احتمال عدم تحقق

کسب درآمد ۳۳هزار میلیاردی از واگذاری سهام و جبران کسری بودجه

وزیر اقتصاد با اشاره به درآمد ۳۳ هزار میلیاردی دولت از محل واگذاری سهام، گفت: الزام بازارگردانی شرکتهای بورسی تا اواسط هفته آینده، به طور کامل اجرایی می‌شود.

فرهاد دژپسند با اشاره به برخی پیش بینی های صورت گرفته در خصوص احتمال عدم تحقق درآمدهای دولت در نیمه اول سال و اجبار دولت به استقراض از بانک مرکزی و نگرانی های بخش خصوصی و مردم بابت تورم ناشی از این امر اظهار داشت: من میخواهم این خبر را بدهم که خوشبختانه، در نتیجه تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، در شش ماه گذشته، توانسته ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت های دولتی جبران کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، دژپسند اعلام کرد: در نیمه اول امسال از نظر واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی عملکرد بسیار درخشانی داشتیم و موفق به کسب حدودا ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد شدیم که رقم قابل توجهی است.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین در این مدت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه منتشر شده است.

دژپسند تصریح کرد: ما در دولت نهایت سعی مان را انجام دادیم که اگر کسری تحقق درآمدی نیز داریم، برای جبران آن بنحوی عمل کنیم که منتهی به افزایش نقدینگی، پایه پولی و تورم نشود.

وی متذکر شد: البته از سال ۱۳۹۲ که من در سازمان برنامه و بودجه بودم و پس از آن که در وزارت اقتصاد به ادامه خدمت مشغول شدم تا کنون؛ هرگز دولت متوسل به استقراض از بانک مرکزی نشده است و بر خلاف اظهارات برخی؛ اتفاقا در سال جاری نیز هیچ وقت این امر در برنامه های دولت قرار نداشت.

وزیر اقتصاد در ادامه، در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام بازارگردانی شرکت های بورسی نیز اظهار داشت: اتفاقا ما امروز جلسه پایش در خصوص میزان و نحوه اجرای این مصوبه را داشتیم که مشخص شد، علاوه بر شرکت های معدنی، بانکها، سازمان تامین اجتماعی، شرکت شستا،  برخی شرکتهای حقوقی دیگر نیز؛ این مصوبه را به اجرا گذاشته یا در حال اجرا هستند و انتظار میرود تا اواسط هفته آینده؛ این موضوع بطور کامل اجرایی شود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....