تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 12:55
کد خبر : 112890

واگذاری امور به بخش خصوصی تنها راه نجات اقتصاد

واگذاری امور به بخش خصوصی تنها راه نجات اقتصاد

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تمرکز بر اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار نگیرد همچنان دچار کسری بودجه سالیانه خواهیم شد. جبار کوچکی نژاد  در ارزیابی خود از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: بر اساس این اصل دولت باید دست

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تمرکز بر اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار نگیرد همچنان دچار کسری بودجه سالیانه خواهیم شد.

جبار کوچکی نژاد  در ارزیابی خود از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: بر اساس این اصل دولت باید دست خود را از خدمات کوتاه کرده و برخی مأموریت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تأکید کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات کشور اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم نقدینگی بیش از ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی را به سمت تولید سوق دهیم، تا دولت در این بخش دچار مشکل نشود، تنها راه این است که بیاییم و اصل ۴۴ قانون اساسی را به درستی اجرایی کنیم.

کوچکی نژاد تاکید کرد: دولت هر چه را که طبق قانون خدمات کشوری می‌تواند واگذار کند باید به بخش خصوصی واگذار کند و از سوی دیگر دولت باید تعهد دهد که بخش خصوصی تخلف نکند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تمرکز بر اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار نگیرد ما همچنان دچار کسری بودجه سالیانه خواهیم شد.

وی با اشاره به اهمیت محدودسازی اولویت‌های برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: هم دولت و هم مجلس باید مراقب باشند که یک برنامه به اصطلاح آبکی نوشته و تدوین نشود.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: دولت و مجلس نباید در تدوین برنامه هفتم توسعه به نحوی حرکت کنند که این برنامه قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت و مجلس باید در برنامه هفتم توسعه روی تولید و اقتصاد تمرکز ویژه داشته باشند و قوانینی را در این بخش مدون کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....