تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 20:03
کد خبر : 91027

واکنش وزیر اقتصاد به سرقت از بانک ملی

واکنش وزیر اقتصاد به سرقت از بانک ملی

سید احسان خاندوزی درمورد سرقتی که هفته قبل در بانک ملی رخ داد اظهار کرد: این یک فرصت با هزینه بزرگ برای این بود که در کل سازوکارهای مسئولیت امانی سیستم بانکی دقت بیشتری صورت بگیرد. وی ادامه داد: چراکه در رگولاتوری و تنظیم‌گری نقش امانی بانک‌ها سال‌ها بود که اتفاقی نیافتاده بود. وزیر امور

سید احسان خاندوزی درمورد سرقتی که هفته قبل در بانک ملی رخ داد اظهار کرد: این یک فرصت با هزینه بزرگ برای این بود که در کل سازوکارهای مسئولیت امانی سیستم بانکی دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: چراکه در رگولاتوری و تنظیم‌گری نقش امانی بانک‌ها سال‌ها بود که اتفاقی نیافتاده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: من از مدیرعامل بانک ملی خواستم و آنها درحال بازنگری هستند. البته این جریان نه فقط برای بانک ملی بلکه برای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی باید رخ دهد که زمینه را برای سال‌های آینده ایجاد کند تا از این تهدیدی که هزینه‌زا بود به مثابه اصلاح سیستم بانکی استفاده شود.

ماجرای سرقت از بانک ملی

عاملان سرقت صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، ۱۳ نفر هستند که ۱۰ نفر از آنها در ایران و ۳نفر دیگر در ترکیه بازداشت شدند. اعضای اصلی باند اما ۳برادر به همراه یکی از اقوام نزدیکشان هستند که بامداد ۱۳خردادماه درحالی‌که می‌دانستند در تعطیلات خرداد، هیچ‌کس و حتی نگهبانان هم در بانک حضور ندارد، با پریدن از روی دیوار وارد بانک شدند. آنها که صورتشان را پوشانده بودند پس از آنکه موفق شدند دوربین‌های مداربسته و آژیر خطر را از کار بیندازند، درهای ورودی و صندوق‌ها را با تجهیزاتی که داشتند، باز کرده و توانستند محتویات ۱۶۸صندوق را خالی کنند.

دزدان پس از این سرقت بزرگ که حدود ۱۳ساعت طول کشید، فرار کردند و ۳روز بعد، یعنی ۱۶خردادماه زمانی که کارکنان بانک ملی شعبه دانشگاه وارد محل کار خود شدند، راز این سرقت فاش شد. با گزارش ماجرا به پلیس، تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان اداره آگاهی تهران وارد عمل شدند و در کمترین زمان ممکن توانستند اعضای این باند را شناسایی و آنها را در شهرهای مختلف کشور و همچنین ترکیه دستگیر کنند. با دستگیری آنها بخش اعظمی از اموال مسروقه از متهمان کشف شد و جمعه گذشته انتشار خبر دستگیری این باند، جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....