تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 18:02
کد خبر : 21294

واکنش همتی به تحریم ثانویه بانکهای ایرانی

واکنش همتی به تحریم ثانویه بانکهای ایرانی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحریم ثانویه بانک‌های ایرانی گفت: از این پس در کنار بخش‌خصوصی،تمام تلاش خود را برای تامین دارو و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از روش‌های مختلف به کار می‌بندیم. به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در واکنش به تسری تحریم‌های ثانویه به باقیمانده بانک‌های ایرانی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحریم ثانویه بانک‌های ایرانی گفت: از این پس در کنار بخش‌خصوصی،تمام تلاش خود را برای تامین دارو و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از روش‌های مختلف به کار می‌بندیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در واکنش به تسری تحریم‌های ثانویه به باقیمانده بانک‌های ایرانی گفت: تعدادی از این بانک‌ها وظیفه انتقال منابع برای خرید دارو و موادغذایی را به عهده دارند و بانک‌های خارجی که با این بانک‌ها مبادلاتی داشتند، عملاً معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: هر چند در ماه‌های گذشته برای تأمین دارو و غذای مردم به خاطر فشار حداکثری، به شدت در مضیقه بودیم، ولی تاکنون از مسیرها و روش‌هایی اجازه ندادیم هیچ‌گونه کمبودی در کشور ایجاد شود و از این پس نیز بانک مرکزی در کنار بخش خصوصی، تمام تلاش خود برای تأمین دارو و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از روش‌های مختلف به کار خواهد بست و اجازه نخواهد داد از این ناحیه فشار بیشتری بر مردم وارد شود.

وی تأکید کرد: این اقدام آمریکا بیش از آنکه اثر اقتصادی داشته باشد، برای اهداف تبلیغاتی و سیاسی داخلی آن کشور انجام شده است و نشانگر دروغ و فریب بودن ادعای حقوق بشر و انسان‌دوستی سران این کشور است و قطعاً چنین اقداماتی در حافظه ملت ایران ثبت خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....