تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 21:02
کد خبر : 67597

واکنش نمایندگان مجلس به عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

واکنش نمایندگان مجلس به عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

نمایندگان مجلس به هیات رئیسه پارلمان نامه‌ای نوشتند و بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه قوه مقننه بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند. متن شکایت نمایندگان مجلس از سازمان برنامه و بودجه

نمایندگان مجلس به هیات رئیسه پارلمان نامه‌ای نوشتند و بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه قوه مقننه بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

متن شکایت نمایندگان مجلس از سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

اعتبار این طرح از کجا تامین می‌شود؟

وزارت آموزش و پرورش اظهار نموده، اعتبار موردنیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و ابلاغ شده و پرداخت این مبلغ صرفا در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور است‌، اما نتیجه پیگیری‌ها از خزانه داری کل کشور مبنی بر این است که سازمان برنامه و بودجه می‌بایست اعتبار لازم را جهت تامین پول و نقدینگی در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد تا آن وزارتخانه بتواند اقدام لازم را بعمل آورد.

فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۹۹ بازنشسته شده‌اند هر روز چشم انتظار این مبلغ‌اند و مدت بسیار زیادی است در انتظار وصول این پاداش هستند و عدم واریز آن مشکلاتی را در برنامه‌ریزی اقتصادی و معیشتی آنان ایجاد کرده است.

این عزیزان اظهار می‌دارند، چرا فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ که نزدیک ۳۰ سال است خدمت کرده اند، حق قانونی آنان پرداخت نمی‌شود و باید جهت طلب حق خود روزانه درحال پیگیری از مجلس و دولت باشند و این درحالیست که ارزش پاداش آنان در سال گذشته بیشتر بوده و باتوجه به نرخ تورم و قیمت ارز، اکنون آن مبلغ، ارزش سال گذشته را ندارد.

سازمان برنامه و بودجه وظیفه قانونی خود را انجام نداده و حتی پس از دستور معاون اول و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز، همچنان مبلغ مذکور تامین نکرده و حق قانونی این عزیزان بعد از ۱۵ ماه همچنان پرداخت نشده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....