تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 19:39
کد خبر : 106918

واکنش مرندی به اظهارات بولتون

واکنش مرندی به اظهارات بولتون

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین به اظهارات مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا که گفته بود معترضان در ایران مسلح هستند، واکنش نشان داد. سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در واکنش به اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا درباره اتفاقات اخیر ایران، در صفحه توییترش نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین به اظهارات مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا که گفته بود معترضان در ایران مسلح هستند، واکنش نشان داد.

سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در واکنش به اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا درباره اتفاقات اخیر ایران، در صفحه توییترش نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین دولت دونالد ترامپ در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی اذعان کرد که اغتشاشگران در ایران مسلح هستند و از کردستان عراق و حمله به پایگاه‌های بسیح سلاح به دست می‌آورند.

مرندی ادامه داد: تروریست‌ها و اغتشاشگران شکست خورده‌اند اما ایرانی‌ها کسانی را که به تروریسم کمک کردند، مجازات خواهند کرد.

واکنش مرندی به اظهارات بولتون در پی این مطرح می‌شود که بولتون در گفت‌وگو با بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی، درباره اتفاقات اخیر ایران مدعی شد: اگر به انتخابات سال ۱۳۸۸ در ایران و سرکوب‌هایی که در آن‌جا شد نگاه کنید، می‌بینید که چگونه الان سرکوب‌ها گسترده‌تر شده‌اند و در بعضی مناطق شدت گرفته‌اند. من فکر می‌کنم فرقش الان این است که اپوزوسیون ایران حالا دارد با اسلحه‌هایی که از پایگاه بسیح گرفته، با اسلحه‌هایی که از نقاط کردستان عراق وارد ایران می‌شود، مسلح می‌شود. بنابراین، فکر می‌کنم که چشم‌انداز یک تلاش سیستماتیک اپوزوسیون، نه فقط اعتراض، بلکه به کارگیری زور و قوه قهریه علیه حکومت با این پیام که، ما دیگر غیر مسلح نیستیم، ما می‌توانیم با سپاه پاسداران مقابله بکنیم، همه‌ این‌ها نشان می‌دهد که جایگاه حکومت ایران الان بسیار بیشتر در مخاطره است.

او در پاسخ به این که خبرنگار بی‌بی‌سی گفت، «شواهدی نداریم که نشان دهد، معترضان در خیابان مسلح هستند»، گفت: بگذارید من به شما بگویم که گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از ایران منتشر می‌شود که اتفاقا نشان می‌دهد سلاح در دست اپوزوسیون هست. نشان می‌دهد که بسیاری از نیروهای امنیتی از دست اپوزوسیون فرار می‌کنند و در برخی موارد، تبادل آتش هم وجود داشته است. من فکر نمی‌کنم که مخصوصا در کردستان، مردم برخوردها را تحمل بکنند.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در پاسخ به تاکید دوباره خبرنگار بی‌بی‌سی بر «مسلح نبودن معترضان» در ایران، گفت: ببینید من تصاویری دیده‌ام از نیروهای کرد که خارج از ایران، در عراق در حال آموزش دیدن هستند. متاسفم که ایران یک متمم قانون اساسی ندارد، همان طوری که آمریکا دارد تا مردم حق مالکیت اسلحه داشته باشند وگرنه همین الان مردم اسلحه می‌داشتند و این می‌تواند تفاوت بزرگی را ایجاد کند. ایران احتیاج به یک اپوزوسیون دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....