تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 15:05
کد خبر : 60179

واکنش قیمت سکه به صعود قیمت دلار

واکنش قیمت سکه به صعود قیمت دلار

با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار امروز رقم‌هایی بالای مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را به ثبت رساند. عبور دلار از این مرز روند کاهشی قیمت سکه را معکوس کرد. اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند

با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار امروز رقم‌هایی بالای مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را به ثبت رساند. عبور دلار از این مرز روند کاهشی قیمت سکه را معکوس کرد.

اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند در روز جاری از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کند را قابل توجه ارزیابی می‌کردند. از طرفی موانعی مانند عرضه بالای دلار در بازار متشکل و رفتار احتیاطی معامله‌گران در پایان هفته می‌توانست مانع عبور دلار از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شود.

قیمت دلار از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد

قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با رشد ۱۳۰ تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ابتدای معاملات روز پنج‌شنبه قدری افت کرد و در ساعت ۱۲ ظهر روی ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه دوباره رشد کرد و در حوالی ساعت ۱۳ عصر روی ۲۷ هزار و ۸۳۰ تومان قرار گرفت و ااز مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد، اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد.

عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

حجم عرضه دلار متشکل در روز گذشته بالا بود. دیروز عرضه دلار متشکل ۲۹ درصد رشد داشت و روی ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار قرار گرفت. روز گذشته پنجمین روز پر عرضه سال جاری بود، احتمالا این مسئله تا حدی روند صعودی قیمت دلار را تعدیل کرد.

واکنش قیمت سکه به صعود قیمت دلار

مقدار عرضه دلار در روز جاری ۳۵ درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی ۶ میلیون و ۴۹۵ هزار قرار داشت، با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار امروز پایین بود، زیرا حجم عرضه امروز بالای متوسط سال جاری قرار داشت و علاوه بر این بازه زمانی معاملات روز پنج‌شنبه کوتاه‌تر هستند.

واکنش قیمت سکه به صعود قیمت دلار

در حالی که عرضه بالای دلار به عنوان یک نیروی نزولی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذاشت، اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بودند عمدتا به مذاکرات احیای برجام مربوط می‌شدند. بر این اساس تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و اظهار نظرهایی مبنی بر عدم همکاری مقتضی ایران با آژانس مطرح می‌شود.

واکنش قیمت سکه به صعود قیمت دلار

افت قیمت سکه در شروع معاملات امروز

قیمت طلای جهانی روز گذشته کار خود را زیر ۱۷۹۰ دلار به پایان رساند و ظهر امروز روی ۱۷۹۱ دلار قرار داشت. قیمت طلا هنوز به طور معنادار رشد نکرده بود و زیر ۱۸۰۰ دلار نوسان می‌کرد.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند.

قیمت سکه معاملات امروز را با افت ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و روی ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان برای دلار، اندازه حباب سکه حدود ۳٫۵ درصد به دست می‌آمد. کاهش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر ناکامی قیمت طلای جهانی در بازگشت به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار اتفاق افتاد. به هر روی قیمت سکه در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار مسیر افزایشی را در پیش گرفت و در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران روی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در طول معاملات امروز رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز ۱۸۰۰ دلار را به ثبت رساند. قیمت سکه در ابتدای امر کاهش داشت ولی در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار، مسیر صعودی را در پیش گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....