تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 0:53
کد خبر : 72493

واکاوی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی

واکاوی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی

واکاوی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی بجای تخصیص به هر خودرو طرح ارایه شده از طرف معاون محترم اقتصادی ریاست جمهوری جناب آقای دکتر محسن رضایی. بررسی و واکاوی پیشنهاد فوق ، موضوع بحث اولین روم از کلاب گام دوم ایرانیان با حضور جناب دکتر هشتر خانی ، سرکار خانم مهندس مولوی زاده

واکاوی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی بجای تخصیص به هر خودرو
طرح ارایه شده از طرف معاون محترم اقتصادی ریاست جمهوری جناب آقای دکتر محسن رضایی.

بررسی و واکاوی پیشنهاد فوق ، موضوع بحث اولین روم از کلاب گام دوم ایرانیان با حضور جناب دکتر هشتر خانی ، سرکار خانم مهندس مولوی زاده ، سرکار خانم مهندس نادری ، سرکار خانم مهندس شاهینی ، آقای مجید اسمعیل خان طلایی و تعدادی از میهمانان و علاقمندان که در مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ در فضای کلاب هاوس به چالش کشیده شد.

ضمن تشکر از حضور وزین دوستان در کلاب گام دوم ؛ جمع بندی مطالب به شرح ذیل تقدیم عموم میشود:

*علت و ریشه طرح و پیشنهاد فوق و طرح وان* بیشتر به شرایط دولت و میزان کسری بودجه و عدم توانایی دولت در تامین بودجه مربوط می شود.

آثار تورمی و مخرب اجرای این نوع طرح ها مسبوق به سابقه بیشتر از منافع آن در بسط توزیع عادلانه یارانه پنهان بنزین ، کاهش قاچاق سوخت و کاهش آلودگی است و عملا عارضه های تداوم تخصیص یارانه بنزین و تثبیت قیمت آن بهانه و دستاویزی برای دولتمردان در تامین کسری بودجه ۶۴۵ هزار میلیاردی می باشد.
تصویب هر طرح در عناوینی چون واقعی سازی نرخ بنزین ، طرح وان ، طرح تخصیص سهمیه سوخت به کد ملی و .. تصمیمی یک طرف و به زیان دهک های آسیب پذیر و حداکثری جامعه است.

چرا دولت مردان در پیشنهادات واصله بعنوان راهبردهای تامین کسری بودجه ، همیشه گزینه های به نفع خود و ضرر مردم را انتخاب میکنند ؟
مثلا بجای اصلاح ساختار بودجه و شفاف سازی ؛ با تصویب افزایش سن بازنشستگی کارکنان و کاهش تعهدات به مستمری بگیران ؛ جلوتر از هر موضوعی ، اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی را دنبال میکنند ؟

در ادامه “راه کارهای جایگزین به شرح ذیل ارایه شد :”

– اصلاح ساختار بودجه و شفاف سازی بودجه

– حمایت از ساخت داخل و توسعه بازار و رقابت و توسعه صادرات

– حمایت از شرکتهای دانش بنیان

– اصلاح نظام نا کارآمد مالیاتی با شفاف سازی و ساده سازی مکانیزم محاسبه و وصول مالیات

– سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه بنزین در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و افزایش تولید بنزین بجای افزایش نرخ بنزین . *اساسا قیاس قیمت بنزین در کشور نفتخیز ایران که ظرفیت تولید بنزین را دارد با کشورهایی که فاقد این منابع و ظرفیتها می باشند ؛ صحیح نبوده و قیمت بنزین در ایران باید کمتر از قیمت های رایج در سایر کشورها باشد.*

در پایان قرار شد به زودی روم دیگری با همین موضوع و دعوت از تمام بازیگران آن ( شامل دولتمردان از جمله جناب آقای دکتر محسن رضایی معاون محترم اقتصادی ریاست جمهوری و مشاورین ایشان ، نمایندگان مجلس ، اقتصاددانان ، تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان ، احزاب ، کنشگران سیاسی اجتماعی و مردم عادی ) تدارک دیده شود .
خ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....