تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 12:21
کد خبر : 100467

وام دادن هنر نیست آقای خاندوزی!

وام دادن هنر نیست آقای خاندوزی!

  خاندوزی وزیر اقتصاد که قبل از رسیدن به این منصب یک روز سابقه مدیریت اجرایی نداشت با کمال خرسندی در تلویزیون اعلام کرد بانک ها وام پنج میلیونی قرض الحسنه به زائران اربعین می دهند. حساب کنید اگر یک میلیون نفر وام پنج میلیونی بگیرند چه فشاری بر بانک ها تحمیل خواهد شد. وانگهی

 

خاندوزی وزیر اقتصاد که قبل از رسیدن به این منصب یک روز سابقه مدیریت اجرایی نداشت با کمال خرسندی در تلویزیون اعلام کرد بانک ها وام پنج میلیونی قرض الحسنه به زائران اربعین می دهند.

حساب کنید اگر یک میلیون نفر وام پنج میلیونی بگیرند چه فشاری بر بانک ها تحمیل خواهد شد.

وانگهی چرا اقشار کم درآمد را که در تامین هزینه های اولیه خود مانده اند تشویق می کنید وام بگیرند و به سفر اربعین بروند؟! تامین نفقه خانواده واجب است اما سفر اربعین نهایتا مستحب باشد.

وزیر اقتصاد باید راه کاهش هزینه ها و مدیریت اقتصادی زندگی را به مردم بیاموزد و به کسانی که دلشان می خواهد سفر اربعین بروند ولی تمکن مالی ندارند بگوید امام حسین تنها در کربلا نیست. روح حسینی همه جا هست و مگر نگفته اند هر سرزمینی کربلاست؟ پس سرپرستان خانوارهای کم درآمد به جای صرف هزینه برای سفر، آن را سرمایه گذاری کنند و در روز اربعین در مراسم زیارت اربعین در مساجد محلشان شرکت کنند که ثوابش کمتر از پیاده روی نیست.

وام را بدهید به آن روستایی که تعدادی مرغ و دانه مرغ بخرد تا ارزش افزوده تولید کند و اقتصاد خانوار خود را تقویت کند.

مقامات عالیه نظام که تجربه سونامی وام در دوره احمدی نژاد و عواقب آن را به خاطر دارند به وزرای اقتصادی دولت رئیسی تذکر دهند که با اقدامات عوامانه خود بنیاد اقتصاد کشور و اقتصاد خانوار را نلرزانند..
مردم با اقدامات تبلیغاتی و ظاهرسازانه دلشان خوش نمی شود. کارهای زیربنایی باید کرد. وام دادن هنر نیست. فکر بازپرداختش را هم بکنید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....