تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 21:34
کد خبر : 73169

واریز وجه نقد فقط تا سقف ۱۰ میلیون!

واریز وجه نقد فقط تا سقف ۱۰ میلیون!

از یک دهه پیش که کارت بانکی و سیستم پرداخت در کسب و کارهای خرد و کلان در کشورمان به اوج خود رسید، خداحافظی با جابه جایی وجه نقد بین هموطنان مان رقم خورد. شاید بتوان گفت با آمدن سیستم بانکداری نوین کمتر هموطنان مان پول های خود را به شکل نقد نگهداری می کنند

از یک دهه پیش که کارت بانکی و سیستم پرداخت در کسب و کارهای خرد و کلان در کشورمان به اوج خود رسید، خداحافظی با جابه جایی وجه نقد بین هموطنان مان رقم خورد.

شاید بتوان گفت با آمدن سیستم بانکداری نوین کمتر هموطنان مان پول های خود را به شکل نقد نگهداری می کنند و به نوعی پول ها در کارت های بانکی قرار دارد و معاملات خرد و کلان از طریق کارت های بانکی انجام می شود؛ با پیدایش ویروس کرونا در دو سال اخیر حجم معاملات بیشتر به این سمت رفته تا در مقابل انتقال ویروس از طریق جابه جایی پول جلوگیری شود.

در این بین بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند معاملات خود را از طریق سیستم نوین بانکی انجام دهند، اما هستند افرادی که هنوز از طریق وجه نقد مبادلات اقتصادی شان را براساس نبود زیر ساخت ها به اجرا در می آورند، این دسته افراد حجم پول دریافتی از معاملات شان را به بانک انتقال می دهند، اما برخی بانک ها از دریافت وجه نقد خودداری می کنند و یا اینکه سقفی برای دریافت وجه نقد از مشتریان شان در نظر گرفته اند، یکی از این بانک ها بانک تجارت است.

در این گزارش به نارضایتی برخی از مشتریان بانک تجارت پراخته ایم که در ادامه می خوانید:

وظیفه بانک چیست؟

 این در حالی بود که بنده نزدیک به ۴۵ دقیقه در شعبه در انتظار نوبت بودم و مجبور شدم بعد از واریز ۱۰ میلیون تومان دیگر مبلغ باقی مانده را به بانک دیگر انتقال دهم که در آن بانک هم نزدیک به ۴۵ دقیقه وقت گذاشتم و این درحالی بود که در این شرایط کرونایی مجبور شدم زمانی طولانی را در دو شعبه بانک بگذرانم.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ، یکی از شهروندان جنوب تهران  گفت: چند روز پیش یک معاملعه ای انجام دادم که ۱۵ میلیون تومان وجه نقد به دست آوردم که قصد داشتم به بانک تجارت شعبه خیابان ابوذر محله فلاح به حساب خودم واریز کنم، که متصدی صندوق بانک تنها ۱۰ میلیون تومان را قبول کرد که به حسابم واریز شود.

وی ادامه داد: وقتی علت را جویا شدم مسئول باجه عنوان کرد دیگر بانک وجه نقد قبول نمی کند و ۱۰ میلیون تومان قابل واریز برای هر مشتری است.

این شهروند تهرانی اظهار داشت: این در حالی بود که بنده نزدیک به ۴۵ دقیقه در شعبه در انتظار نوبت بودم و مجبور شدم بعد از واریز ۱۰ میلیون تومان دیگر مبلغ باقی مانده را به بانک دیگر انتقال دهم که در آن بانک هم نزدیک به ۴۵ دقیقه وقت گذاشتم و این درحالی بود که در این شرایط کرونایی مجبور شدم زمانی طولانی را در دو شعبه بانک بگذرانم.

زیرساخت ها فراهم نیست

یکی از شهروندان که امرار معاش خود و خانواده اش را از رانندگی تاکسی تامین می کند در این باره گفت: شغل ما به شکلی است که ۹۰ درصد مراجعه کنندگان مان هزینه کرایه را به شکل وجه نقد پرداخت می کنند و ما مجبور هستیم حجم بالایی از پول را به بانک انتقال دهیم که متاسفانه بانک تجارت از ارائه مبلغی بیش از ده میلیون تومان خودداری می کند.

وی ادامه داد: اینکه ما رانندگان تاکسی نمی توانیم همه روزه به بانک برویم مجبور هستیم چند روز یک بار به بانک برویم و مبلغ واریزمان به حساب مان زیاد خواهد بود.

این راننده تاکسی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه چرا از دستگاه سیار پوز استفاده نمی کنید تا مشتریان کرایه را به شکل آنلاین پرداخت کنند؟ پاسخ داد: در این خصوص دو موضوع است، نخست اینکه بانک ها به رانندگان تاکسی پوز ارائه نمی دهند و در صورتی هم که ارائه دهند مبلغ یک میلیون تومان بابت هزینه دستگاه پوز طلب می کنند و همچنین مسافران تمایلی به پرداخت از این روش ندارند.

بانک ها مشتری مداری نمی کنند

در این بین یکی از شهروندان تهرانی معتقد است: دیگر بانک ها با شعار مشتری مداری فعالیت نمی کنند و تمایلی ندارند سهولت در ارائه خدمات داشته باشند.

او اظهارداشت: اینکه بانک ها وجه نقد دریافت نمی کنند به این دلیل است که نمی خواهند نیروی انسانی برای حمل پول استخدام کنند و محیطی را برای نگهداری پول فراهم کنند.

این شهروند تهرانی ادامه داد: بانک شهر در یک محیط امن دستگاهی طراحی کرده که شهروندان می توانند وجه خود را در این دستگاه قرار دهند و مستقیما خود شهروند وجه را با این دستگاه به حساب خود یا حساب های دیگر واریز کنند، اما موضوعی که وجود دارد این دستگاه ها نیز یا خراب است یا اینکه در زمان اداری فعالیت می کنند.

توجه مدیران بانک تجارت

اینکه بانک تجارت دست به کار شده و تا سقف ده میلیون تومان وجه را از مشتریان در طول ۲۴ ساعت دریافت می کند موضوعی است که به دنبال شفافیت نظام پولی کشور قدم بر می دارد؛ اما موضوع این است که مبلغ ده میلیون تومان مبلغ قابل توجهی نیست و انتظار این است که مبالغ بالا ۵۰ میلیون تومان را در نظر گیرد و برای هموطنان مشکلاتی را به وجود نیاورد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....