تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 12:39
کد خبر : 99780

واردات موبایل ۳۸ درصد کمتر شد

واردات موبایل ۳۸ درصد کمتر شد

لطیفی سخنگوی گمرک می گوید: از ابتدای امسال ۸۶۳ میلیون دلار موبایل وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.  سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک می گوید: از ابتدای سال تا حالا ۸۶۳ میلیون دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که نسبت به مدت

لطیفی سخنگوی گمرک می گوید: از ابتدای امسال ۸۶۳ میلیون دلار موبایل وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

 سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک می گوید: از ابتدای سال تا حالا ۸۶۳ میلیون دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۸ درصدی را در ارزش نشان می دهد. به گفته او، هم اکنون موبایل بعد از برنج، ذرت و گندم چهارمین کالای وارداتی و البته اولین کالای غیر اساسی وارداتی است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ، سخنگوی گمرک در پاسخ به این سوال که چنانچه واردات کالایی ممنوع شود، تکلیف کالاهای ثبت و سفارش شده چیست؟، گفت: وقتی کالایی ثبت و سفارش می شود انجام سایر مراحل جز حقوق مکتسبه محسوب می شود و در صورت ممنوعیت واردات هم به شرط دارا بودن سایر شرایط می تواند اجازه ترخیص پیدا کنند.

لطیفی ادامه داد: هر کالایی که ثبت و سفارش شده، دارای قبض انبار بوده و منشا ارز آن مشخص باشد می تواند به گمرک اظهار شود. بعد از اظهار به گمرک باید مجوزهای دیگر مورد نیاز قانونی اخذ شود و با اخذ کد رهگیری بانک و پرداخت حقوق ورودی اجازه وارد شدن به داخل کشور را پیدا کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....