تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 20:48
کد خبر : 21419

واردات حدود ۶ میلیارد تن کالای اساسی به کشور

واردات حدود ۶ میلیارد تن کالای اساسی به کشور

لطیفی؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از یکم فروردین تا هشتم مهر ماه امسال ۱۲میلیون و ۴۰۴ هزار و ۲۰ تن کالای اساسی وارد کشور شد. سید روح اله لطیفی اظهار کرد: ارزش واردات این میزان کالا طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری پنج میلیارد و ۹۲۵میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۹۸ دلار بوده

لطیفی؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از یکم فروردین تا هشتم مهر ماه امسال ۱۲میلیون و ۴۰۴ هزار و ۲۰ تن کالای اساسی وارد کشور شد.

سید روح اله لطیفی اظهار کرد: ارزش واردات این میزان کالا طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری پنج میلیارد و ۹۲۵میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۹۸ دلار بوده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، لطیفی درباره جزئیات آمار واردات کالای اساسی در بازه زمانی مورد نظر در  این گزارش گفت: در بازه زمانی یاد شده  سه هزار و ۹۹۵ تن گوشت قرمز سبک گرم به ارزش ۲۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و۹۷۱ دلار وارد کشور شده است.

به گفته سخنگوی  گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تا روز هشتم فروردین ماه امسال ۱۸ هزار و ۵۸۵ تن گوشت قرمز سرد به ارزش ۷۷ میلیون ۴۷۳ هزار و ۴۱۹ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی با بیان اینکه میزان و ارزش واردات تخم مرغ در این بازه زمانی صفر بوده است، تصریح کرد: از روز یکم فروردین تا هشتم مهر ماه  ۴۴ تن گوشت مرغ به ارزش  ۷۹هزار و ۱۴۴ دلار وارد کشور شده است.

جزئیات واردات اقلام خوراکی به کشور

لطیفی ادامه داد: طی ۱۹۵ روز ابتدایی امسال  میزان واردات چای خشک به کشور ۲۸ هزار  و ۵۸۷ تن به ارزش ۱۳۹ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۰۹ دلار بوده است.

وی درباره میزان واردات گندم طی ۱۹۵ روز نخست سال جاری به کشور اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش دو میلیون  و ۳۲۱ هزار و  ۱۶۲تن  گندم به ارزش ۶۴۵ میلیون و ۵۶۸هزار و ۹۰۰ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک میزان واردات برنج در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش را ۵۴۴ هزار  ۶۴ تن به ارزش ۴۹۸ میلیون و ۱۹۵هزار و ۵۹۰ دلار اعلام کرد.

لطیفی تصریح کرد: از یکم فروردین ماه تا هشتم مهر ماه امسال ۷۹۱هزار و۹۰۷ تن به ارزش ۲۸۷ میلیون  و ۸۲۰ هزار و ۵۸۳ دلار وارد کشور شده است.

به گفته سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری ۱۰۰هزار و ۸۷۱ تن حبوبات به ارزش ۸۰ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۹۱۳ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی درباره میزان واردات کره با بسته بندی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش  ۶ هزار و ۹۷۰ تن کره با بسته بندی به ارزش ۳۶ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۹ دلار به کشور وارد شده است.

سهم انواع کاغذها از سبد کالای وارداتی به کشور

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره میزان واردات انواع کاغذ به کشور از ابتدای فروردین تا هشتم مهر ماه اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۱۲۸ هزار و ۷۸۳ تن خمیر کاغذ به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۹ دلار به کشور وارد شده است.

وی سهم کاغذ روزنامه را از سبد کالاهای وارداتی به کشور طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۴۵ دلار و به میزان سه هزار و ۵۵۲ تن اعلام کرد.

لطیفی درباره واردات کاغذ چاپ و تحریر به کشور از یکم فروردین تا هشتم مهر ماه امسال اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۱۰۹هزار و ۳۲۵ تن کاغذ چاپ و تحریر به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۱۷۸هزار و ۷۲۹ دلار وارد کشور شده است.

از ابتدای سال جاری ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند به کشور وارد شده است. ارزش واردات این اقلام  در ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری دو میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۳۵۷ دلار بوده است.

برای واردات ابزار آلات کشاورزی چه میزان ارز از مصرف شده است!؟

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان واردات کود های شیمیایی به کشور طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری را ۱۳۴هزار و  ۷۶۲ تن به ارزش ۸۱ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۳۴ دلار اعلام کرد.

وی درباره وضعیت واردات انواع بذر به کشور تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا هشتم مهر ماه امسال ۲هزار و ۸۹۹ تن انواع بذر به ارزش ۵۸ میلیون و ۲۹۷ هزار  و ۶۰۸ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۲۴۰ تن داروهای ضروری دامی به ارزش ۳۱ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۵۴۶ دلار به کشور وارد شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از یکم فروردین ماه تا هشتم مهر ماه دوهزار و ۶۰۳ تن سموم تکنیکال شیمیایی به ارزش ۳۳ میلیون  و ۵۲۶هزار و ۷۸۸ دلار وارد کشور شده است.

سهم ماشین آلات از سبد وارداتی کالا

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران سهم ماشین آلات تولید کننده کالاهای اساسی  به کشور از سبد وارداتی را ۲۰هزار و ۸۴۶ تن و به ارزش ۱۹۶ میلیون  و ۶۱۶ هزار و ۹۵۸ دلار اعلام کرد.

لطیفی افزود: از ابتدای فروردین تا هشتم مهر ماه ۳۳ هزار و ۲۵۹ تن لاستیک سنگین به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۴۰ دلار وارد کشور شده است.

به گفته سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران طی ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری هفت هزار و ۹۴۳ تن  دارو، تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی به ارزش ۸۱۵ میلیون و ۵۸۲ هزار  و ۵۴۶ دلار  به کشور وارد شده است.

سخنگوی گمرک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند به کشور وارد شده است.

سهم حدود ۲.۶ میلیارد دلاری کالاهای دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی از سبد وارداتی

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار کرد: ۲۰ قلم کالای اساسی مذکور با ارز نیمایی وارد کشور شده اند اما واردات کنجاله سویا، ذرت، جو، انواع روغن های خوراکی نیمه جامد، مایع  و خام  و دانه های روغنی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می شود.

لطیفی افزود: از ابتدای سال جاری ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: ارزش واردات پنج قلم کالای اساسی که برای واردات آنها  ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده است در ۱۹۵ روز ابتدایی سال جاری دو میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۳۵۷ دلار بوده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا روز هشتم مهر ماه امسال یک میلیون و ۲۴هزار و ۹۴۶ تن دانه های روغنی به ارزش ۵۱۲ میلیون و ۸۴۷ هزار ۹۲۷ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:  از یکم فروردین تا هشتم مهر ماه امسال ۵۵۵ هزار و ۵۸۶ تن کنجاله سویا به ارزش ۲۲۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۱۲ دلار، ۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۵۸ تن  ذرت به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۴۵ دلار، یک میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰۵ تن جو به ارزش آن ۲۵۲ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۴۸ دلار و ۴۶۹ هزار و ۱۲۳ تن انواع روغن های خوراکی به ارزش  ۳۷۶میلیون و ۹۵۰ هزار و ۳۲۵ دلار وارد کشور شده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....