تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 21:11
کد خبر : 65948

هنر فناوری، تبدیل آرزو به محصول است

هنر فناوری، تبدیل آرزو به محصول است

  اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به صندوق پژوهش و فناوری قزوین دکتر لطف الله سیاهکلی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه رویداد استان آپ که با حضور مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، افزود: این هنر عصر جدید و فناوری ها است که آرزو

 

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به صندوق پژوهش و فناوری قزوین

دکتر لطف الله سیاهکلی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه رویداد استان آپ که با حضور مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، افزود: این هنر عصر جدید و فناوری ها است که آرزو و ایده را به محصول تبدیل کرده و به جامعه عرضه کند.

وی گفت: امروز قدرت در دست جوان ها و صاحبان فکر بوده و اولین مشکل آنها فقدان سرمایه است.

سیاهکلی اضافه کرد: استارت آپ ها ۳۰۰ میلیون تا چهار میلیارد تومان سرمایه برای فعال شدن نیاز دارند که رقمی زیادی نیست و باید سرمایه گذاران قدرت ریسک خود را بالا ببرند.

وکیل مردم در خانه ملت گفت: یک مشکل دیگر صاحبان فکر این است که تا ایده آنها از زبانشان بیرون می آید ربوده می شود و صاحبان فکر جرات نمی کنند ایده خود را مطرح کنند بنابراین باید در یک برنامه جامع تلویزیونی، استارت آپها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

سیاهکلی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروزه فضای مجازی تحولاتی را در سطح جوامع رقم زده که با تمام حوادث سال های گذشته متفاوت است.

وی گفت: امروزه استعمارگران با صنعت خود مردم را می ترساندند و مردم جهان تسلیم آنها می شوند.

سیاهکلی اضافه کرد: در عصر حاضر انسان به شدت از صنعت ترسیده و هویت انسان دچار مشکل شده است و عصر آینده عصر بازگشت هویت انسان به انسان خواهد بود.

نماینده مردم گفت: امروز سخت افزارها در مشت نرام افزارها هستند و یک کشور کوچک اگر نیروی قابل داشته باشد می تواند در برابر کشورهای صاحب صنعت بایستد درحالیکه قبلا چنین نبود.

دومین رویداد استان آپ کشور با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در استان قزوین برگزار شده است.

این رویداد شامل دو رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند است که در ۳۱ استان کشور با شعار ۳۱ قدم تا شکوفایی برگزار می‌شود و از جمله اهداف آن تبدیل ایده‌های فناورانه به سرمایه است.

با اجرای این رویداد صاحبان ایده‌ها در هر استان شناسایی شده و در صورت سرمایه پذیر بودن ضمن ارائه آموزش به این افراد سرمایه گذاران برای اجرای ایده‌ها جذب می‌شوند.

نخستین رویداد استان آپ در استان کرمان برگزار شده بود و در آن پس از ارائه ۱۳ استارت آپ ۶ تیم موفق به جذب سرمایه گذار شدند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....