تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398 - 15:28
کد خبر : 5829

هشدار مجدد نسبت به کرونا/ چالشی برای اقتصادجهان و چین

هشدار مجدد نسبت به کرونا/ چالشی برای اقتصادجهان و چین

به گزارش بلومبرگ، کریستالینا جیورجیوا که برای شرکت در مجمع جهانی زنان به امارات سفر کرده است گفت امروز سهم اقتصاد چین از اقتصاد جهان ۱۹ درصد است و این رقم بسیار بزرگ‌تری از سهم اقتصاد این کشور در زمان بیماری سارس ( ۲۰۰۲-۲۰۰۳) است. بنابراین وقتی اتفاق بدی برای چین بیافتد برای بقیه جهان

به گزارش بلومبرگ، کریستالینا جیورجیوا که برای شرکت در مجمع جهانی زنان به امارات سفر کرده است گفت امروز سهم اقتصاد چین از اقتصاد جهان ۱۹ درصد است و این رقم بسیار بزرگ‌تری از سهم اقتصاد این کشور در زمان بیماری سارس ( ۲۰۰۲-۲۰۰۳) است. بنابراین وقتی اتفاق بدی برای چین بیافتد برای بقیه جهان نیز خبر خوبی نخواهد بود. نکته مهم این است که آن ها (چینی‌ها) دارند خیلی سخت روی مهار شیوع بیماری کار می کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، تاکنون ویروس کرونا جان بیش از ۱۷۶۰ نفر را گرفته و بیش از ۶۵ هزار نفر را مبتلا کرده است. به دنبال ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در مصر، اکنون این بیماری در هر پنج قاره جهان گزارش شده است.

رئیس صندوق بین المللی پول در بخش دیگری از سخنان خود متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری را ۳.۳ درصد پیش بینی کرد اما افزود که به خاطر کرونا ممکن است این رشد ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کمتر نیز بشود. جیورجیوا با بیان این‌که هنوز نمی توان برآرود دقیقی از خسارت ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ارائه کرد گفت: بخش بزرگی از زنجیره تامین و ارزش در سطح جهان تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته اند؛ گردشگری نیز همین طور و معلوم نیست (این روند) تا کجا ادامه داشته باشد.

پیش‌تر نیز جیورجیوا در خلال سفرش به آلمان با انتقاد از نهادها و کارشناسانی که اقدام به پیش بینی خسارت ناشی از کرونا می کنند گفته بود به دلیل کمبود اطلاعات کافی هنوز برای رسیدن به یک برآورد قابل اعتماد زود است و چنین کارهایی تنها باعث هرج و مرج بیشتر می‌شود.

علاوه بر صندوق بین المللی پول، بانک جهانی نیز با هشدار نسبت به پیامدهای کرونا بر اقتصاد جهانی از کشورها خواسته بود تا یک همکاری مشترک برای رسیدن به برنامه ای اثربخش در مقابله با کرونا را آغاز کنند. این بانک ضمن اعلام آمادگی بر استفاده از منابع مالی خود در مقابله با ویروس کرونا از همه کشورها خواسته است تا آمادگی خود را در برابر شیوع این ویروس بالا ببرند تا از ایجاد یک اپیدمی ویروسی گسترده تر در سطح جهان طی ماه های آینده جلوگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....