تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 22:32
کد خبر : 49947

هشدار سامانه املاک به مستاجران

هشدار سامانه املاک به مستاجران

یارانه مستاجران در چه صورت قطع می‌شود؟ فرصت ثبت اطلاعات خانه‌ها در سامانه املاک و اسکان تمدید شد. پیش از این اعلام شده بود یارانه مستاجرانی که اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت نکنند، قطع می‌شود. یارانه مستاجران در چه صورت قطع می‌شود؟ مردم دو ماه فرصت داشتند اطلاعات خانه خود را در سامانه املاک و

یارانه مستاجران در چه صورت قطع می‌شود؟

فرصت ثبت اطلاعات خانه‌ها در سامانه املاک و اسکان تمدید شد. پیش از این اعلام شده بود یارانه مستاجرانی که اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت نکنند، قطع می‌شود. یارانه مستاجران در چه صورت قطع می‌شود؟

مردم دو ماه فرصت داشتند اطلاعات خانه خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. این مهلت دو ماهه ۱۹ خرداد به پایان رسید. اما در جلسه امروز ستاد ملی کرونا زمان ثبت‌نام سه ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  تجارت‌نیوز  ،  محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این درباره جریمه ثبت‌نام نکردن در سامانه املاک و اسکان گفته بود: «اگر مالکی نسبت به ثبت‌نام اقدام نکند یا اطلاعات خانه‌اش اشتباه و ناقص باشد مشمول جریمه مالیاتی می‌شود و اگر مستاجران نسبت به ثبت‌نام اقدام نکنند یارانه‌شان قطع شده و از خدمات بانکی محروم می‌شوند.»

در روز پنجشنبه ۲۰ خرداد صد و بیست و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز شد. برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند که یارانه برایشان واریز نشده است. علت واریز نشدن یارانه این افراد، عدم ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان است؟

آیا یارانه کسی در خرداد حذف شده است؟

ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان در روز چهارشنبه هفته قبل یعنی ۱۹ خرداد به اتمام رسیده است. بنابر اعلام وزارت راه مستاجری که اطلاعات ملک استیجاری خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد یارانه‌اش حذف می‌شود.

براساس قانون یارانه‌ها را سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها واریز می‌کند اما این سازمان در مورد حذف یارانه‌بگیران تصمیم‌گیرنده نیست بلکه اجراکننده دستورالعمل‌هاست.

برای حذف یارانه‌بگیران ابتدا باید دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور حذف یارانه‌بگیران را بدهد. در مرحله دوم براساس ملاحظاتی که دولت درنظر می‌گیرد، وزارت کار وظیفه دارد لیست کسانی که باید یارانه‌شان حذف شود را به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بدهد.

در مرحله آخر سازمان هدفمندسازی باید در واریز یارانه تغییرات را اعمال کند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر دستورالعمل حذف یارانه‌ براساس سامانه املاک و اسکان از سوی دولت به وزارت راه یا وزارت کار داده نشده، بنابراین در حال حاضر هیچ یک از دستگاه‌ها اجازه حذف یارانه‌ را ندارند. همچنین پیگیری‌ها از سازمان‌های مربوطه نیز نشان می‌دهد که یارانه کسی در خرداد حذف نشده است.

از سوی دیگر نیز ممکن است زمان نام‌نویسی تمدید شود چرا که که وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده که زمان نام نویسی در سامانه املاک و اسکان تا پایان شهریور تمدید شود.

یارانه چه کسانی حذف می‌شود؟

به گفته معاون وزیر راه اگر مستاجران نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اقدام نکنند یارانه‌شان قطع می‌شود.

زمان ثبت اطلاعات چهارشنبه گذشته به اتمام رسید، اما محمود زاده گفته بود که قرار است در جلسه امروز ستاد کرونا در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام تصمیم‌گیری شود.

براساس اظهارات امروز معاون وزیر راه ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان تا پایان شهریور تمدید شد.

به گفته او مبنای دریافت خدمات دولتی از قبیل یارانه، افتتاح حساب بانکی، پلاک خودرو، انشعابات خانگی، گذرنامه و بسیاری دیگر از خدمات، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان و دریافت کد یکتا است که عدم ثبت‌نام به معنای قطع این خدمات است.

بر این اساس باید گفت افرادی که هنوز نتوانسته‌اند اطلاعات خود را در سامانه املاک ثبت کنند تا پایان شهریور فرصت دارند که نام‌نویسی کنند، در غیر این صورت احتمالا از مهر ماه یارانه مستاجرانی که اطلاعات ملک استیجاری خود را ثبت نکنند حذف شود.

بنابر تصمیم امروز ستاد ملی کرونا در خرداد یارانه کسی حذف نشده و تا شهریور همه یارانه‌بگیران طبق روال ماه‌های قبل یارانه خود را دریافت می‌کنند. احتمالا مشکل افرادی که از حذف یارانه خود خبر داده‌اند چیزی دیگری بوده است.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....