تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 19:25
کد خبر : 21899

هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت

هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت. به گزارش اقتصاددان، کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت و حدود

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت.

به گزارش اقتصاددان، کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: با پیگیری‌ اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت و حدود ۱۸ میلیارد دلار دیگر هم در دست پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد، اظهار داشت: نبود سیستم نظارت در گذشته باعث شد عده‌ای به اسم صادرات و واردات ارز دولتی گرفته و از آن سوء استفاده کنند.این افراد به دلیل نبود سیستم نظارت و پیگیری هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند هرچند مطمئن بودند پیگیری خاصی وجود ندارد.

پالیزدار خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی افرادی که ارز دریافت کرده و به تعهدات خود عمل نکنند قابل پیگیری و ردیابی هستند و در این رابطه بانک مرکزی وظیفه خود را بخوبی انجام داده است و افرادی را هم به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی گفت: گروهی ارز دولتی گرفتند تا کالا وارد کنند اما به تعهد خود عمل نکردند که برای هر یک از آنها پرونده تشکیل شد؛ به آنها فرصتی دادیم تا به تعهدات خود عمل کنند وگرنه به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

پالیزدار اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا در دنیا بی‌سابقه است اما مردم بدانند که این شرایط پایدار نیست و روزهای خوب فرا خواهد رسید؛ ما از این شرایط عبور خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....