تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 9:45
کد خبر : 16554

هر کی ناراحته جمع کنه از بورس بره؟

هر کی ناراحته جمع کنه از بورس بره؟

شاخص کل بورس همچنان در سراشیبی می‌راند و سود سهامداران را نیز با خود می‌برد.  اقتصاددان :خبرهای آخر وقت روز یکشنبه از حمایت پرقدرت حقوقی‌ها از بازار حکایت داشت اما این حمایت اثری بر روند نزولی شاخص نداشت و صدای سهامداران را درآورد و حتی برخی به حمایت حقوقی‌ها اعتراض کردند. به گزارش اقتصاددان به

شاخص کل بورس همچنان در سراشیبی می‌راند و سود سهامداران را نیز با خود می‌برد.

 اقتصاددان :خبرهای آخر وقت روز یکشنبه از حمایت پرقدرت حقوقی‌ها از بازار حکایت داشت اما این حمایت اثری بر روند نزولی شاخص نداشت و صدای سهامداران را درآورد و حتی برخی به حمایت حقوقی‌ها اعتراض کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد: سروش خسروی، روزنامه نگار اقتصادی، یکی از این افراد بود که نوشت: «حمایت یعنی هرکی ناراحته جمع کنه از ‎بورس بره؟ دوشنبه، خروج پول حقیقی‌ها دو برابر دیروز بوده یعنی ۷ هزار میلیارد تومان. در بازاری که کل ارزش معاملات خرد و بلوک ۱۵ هزار میلیارد تومان بود؛ مجموع فروش سرمایه‌گذاران خرد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. بازی دوباره افتاد دست حقوقی‌ها.»

محمد بشکوفه، فعال بازار سرمایه اما جزو حامیان عملکرد حقوقی‌ها در معاملات دیروز بازار بود که البته کاربران در زیر پست حمایتی که نوشته بود پاسخش را دادند.

او نوشت: ‌«خروج پول حقیقی ۷۲.۳۳۲ میلیارد ریال که یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. این مبلغیه که باورش سخته! دقایق پایانی بازار ‎حقوقی‌ها خریدهای خوبی کردند. واقعا توی کاری که آخر بازار انجام شد میشه اسمش رو گذاشت حمایت! هرچند دیر. اما اگه چند روز تداوم پیدا کنه خوبه.» کاربری با نام «جان کوچولو» در پاسخ به بشکوفه نوشت: «یک هفته است حقوقی‌ها آخر بازار میان صف‌ها رو جمع می‌کنن. آخرشم هیچی به هیچی. اسم این حمایت نیست اسمش جمع کردن سهمیه که اون بالا بالاها آبشاری دادن به ملت.»

 

پدرام سلطانی

نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی

‌پیدا کنید پرتقال‌فروش را! آنهایی که پیش از ‎ گشایش اقتصادی فروختند، شایسته بررسی هستند. شوربختانه مقررات سوء استفاده از insider information و سازوکار ردیابی سوءاستفاده‌کنندگان در ایران سست است و در چنین شرایطی هر کس به گود نزدیک‌تر، به سود نزدیک‌تر…

 

‎سعید ابراهیمی

تحلیلگر بازار سرمایه

‌ آنچه امروز مشخص شد این بود که نه حمایت حقوقی‌ها و نه حمایت‌های تکنیکالی حریف ترس و فروش نیست و این نتیجه اشتباه‌های بی‌پایان عده‌ای مدیر ضعیف است. حال تنها راه، ادامه روند حمایتی حقوقی‌ها یا دخالت مستقیم دولت است. باید دید چه بر سر بازار می‌آید.

 

احسان مال‌اندیش

تحلیلگر بازار سرمایه

‌قطعا هر کس اختیار مال خود رو داره که هر وقت بخواد بفروشه یا بخره سوال اینه این سهامی که نقد میشن پولش رو به‌صورت ریال نگه ‌می‌دارن یا می‌برن سمت بازارهایی مثل طلا، ملک، دلار و…

ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....