تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 13:48
کد خبر : 108853

هرچه اوضاع بین‌المللی آشفته‌تر شود، اهمیت روابط چین و اروپا برای جهان برجسته‌تر خواهد بود

هرچه اوضاع بین‌المللی آشفته‌تر شود، اهمیت روابط چین و اروپا برای جهان برجسته‌تر خواهد بود

با وجود تفاوت های تاریخی، فرهنگی و سطح توسعه و ایدئولوژی، طبیعی است که چین و اروپا در برخی مسائل نظرات متفاوتی داشته باشند، اما بین دو طرف هیچ اختلاف راهبردی و درگیری وجود ندارد. چگونه با اختلافات برخورد کنند؟ کلید آن این است که باید به نگرانی ها و منافع محوری یکدیگر احترام بگذارند

با وجود تفاوت های تاریخی، فرهنگی و سطح توسعه و ایدئولوژی، طبیعی است که چین و اروپا در برخی مسائل نظرات متفاوتی داشته باشند، اما بین دو طرف هیچ اختلاف راهبردی و درگیری وجود ندارد. چگونه با اختلافات برخورد کنند؟ کلید آن این است که باید به نگرانی ها و منافع محوری یکدیگر احترام بگذارند و به روش سازنده رایزنی و مشورت را حفظ کنند.

چین هرگز به دنبال استکبار و توسعه طلبی نخواهد بود. این تعهد سیاسی جدی حزب کمونیست چین و منعکس کننده اراده بیش از ۱٫۴ میلیارد چینی است. مدرنیزاسیون به سبک چینی و یکپارچگی اروپا، انتخاب چین و اروپا با نگاه به آینده است. هر دو طرف باید یکدیگر را درک و از هم حمایت کنند.

همکاری اقتصادی و تجاری همواره سنگ بنای روابط چین و اتحادیه اروپا بوده است. در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی، حجم تجارت چین و اروپا به ۷۱۱٫۴ میلیارد دلار رسید که ۶٫۳ درصد افزایش داشت. چین همچنان بزرگ ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا است و اتحادیه اروپا نیز همچنان دومین شریک تجاری بزرگ چین است. چین و اروپا یک همزیستی اقتصادی قوی ایجاد کرده اند.

چین و اتحادیه اروپا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان، مسئولیت حمایت از چندجانبه گرایی واقعی و حفظ مشترک صلح و توسعه جهانی را بر عهده دارند. در واقع، دو طرف در مورد چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، امنیت انرژی و بهداشت عمومی به اجماع بسیار رسیده اند. پکن از ایجاد پیوند بین استراتژی های توسعه اتحادیه اروپا و چین استقبال می کند.

در واکنش به بحران اوکراین، چین از اتحادیه اروپا در افزایش میانجی گری خود حمایت می کند تا یک الگوی امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپا برقرار شود. چین همواره در کنار صلح ایستاده است و به نقش سازنده خود ادامه خواهد داد.

هرچه اوضاع بین‌المللی آشفته‌تر شود و چالش‌های جهان بزرگ تر باشد، اهمیت روابط چین و اروپا برای جهان برجسته‌تر می‌شود. اتحادیه اروپا بایستی به استقلال استراتژیک خود پایبند باشد و به اتفاق چین به توسعه پایدار و بلندمدت مشارکت راهبردی جامع چین و اتحادیه اروپا کمک کند، دو طرف باید فرصت‌های بیشتر برای یکدیگر ایجاد و ثبات و اطمینان بیشتر به جهان آشفته تزریق کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....