تاریخ انتشار : دوشنبه 30 دی 1398 - 21:28
کد خبر : 4796

نگرانی نفت از مذاکرات شکننده در لیبی/ حذف ۱.۲میلیون بشکه از بازار

نگرانی نفت از مذاکرات شکننده در لیبی/ حذف ۱.۲میلیون بشکه از بازار

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین، در اولین روز معاملاتی هفته جاری، قیمت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با رشد یک درصدی کار خود را آغاز کردند. در این بین هر بشکه نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۵۱درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۱۸ سنت رسید. این در حالی است که در

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین، در اولین روز معاملاتی هفته جاری، قیمت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با رشد یک درصدی کار خود را آغاز کردند.

در این بین هر بشکه نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۵۱درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۱۸ سنت رسید. این در حالی است که در اولین معاملات امروز قیمت نفت برنت به ۶۶ دلار رسید که بالاترین رقم از ۹ ژانویه تاکنون بود.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۸۴ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۷ سنت رسید. نفت خام آمریکا در معاملات اولیه امروز تا ۵۹ دلار و ۷۳ سنت بالا رفته بود.

لیبی بعنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام آفریقا در گروه اوپک حضور دارد که تا پیش از این روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت تولید می کرده است . اما به گفته شرکت ملی نفت لیبی، این کشور فعلا توانایی تولید تنها ۷۲ هزار بشکه در روز را دارد چراکه مخالفان اقدام به بستن دو میدان نفتی مهم این کشور نموده اند. از این رو تولید نفت در لیبی تنها از میادین فراساحلی میسر خواهد بود.

از این رو به گزارش بلومبرگ در ادامه تشدید تنش ها میان دو گروه مخالف در لیبی میزان تولید نفت این کشور از اوت ۲۰۱۱ به پایین ترین سطح سقوط کرده است.

رهبران جهان روز یکشنبه در برلین برای دستیابی به آتش بس با دوام در شمال آفریقا توافق کردند ، جایی که روسیه و ترکیه برای دستیابی به منابع انرژی خود ، از گروه های مخالف در این کشور حمایت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....