تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 10:37
کد خبر : 41690

نگرانی صنعتگران از مشکلات موجود

نگرانی صنعتگران از مشکلات موجود

قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند که کمک می‌کنیم این موارد در تحقق امر تولید اجرایی شوند .   به گزارش اقتصاددان به نقل از

قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند که کمک می‌کنیم این موارد در تحقق امر تولید اجرایی شوند .

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  محمدرضا پورابراهیمی ، در ارزیابی خود درباره‌ی وجود قوانین زائد در امر تولید گفت: اگر بخواهیم قوانین زائد در زمینه تولید را مورد بررسی قرار دهیم بهترین کار این است که برویم و گزارش پایش فضای کسب و کار کشور از نگاه فعالان اقتصادی را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: این گزارش تقریباً هر سه ماه یک بار منتشر می شود و شامل بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و غیره است و در قالب یک فرمت علمی به آن پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قطعاً ما باید موانع پیش روی تولید را از زبان فعالان اقتصادی بشنویم با این حال آخرین گزارش پایش فضای کسب و کار مربوط به پاییز سال ۹۹ است. در این گزارش فعالان اقتصادی ۵ مشکل پیش روی تولید را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه «افزایش مستمر قیمت مواد اولیه برای تولید» نخستین مشکل فعالان اقتصادی در این گزارش قلمداد می‌شود، ادامه داد: دومین مشکل در این گزارش مربوط به عدم ثبات در آئین نامه ها، ضوابط و دستورالعمل هایی است که بانک مرکزی و دولت در زمینه تولید داشتند و این دستورالعمل ها مرتبا تغییر می کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: تامین و دسترسی به منابع مالی سومین مشکل از نگاه فعالان اقتصادی پیش روی تولید است و همچنین چهارمین مشکل موضوع بحث مالیات‌ها و پنجمین مشکل هم معطوف به قوانین زائد در نظام تامین اجتماعی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر بنا داریم به مشکلات و قوانین زائد در امر تولید بپردازیم بهتر است از پنجره نگاه فعالان اقتصادی به این موضوع پرداخته شود بنابراین این ۵ محور مبنای تصمیمات نظارتی و تقنینی مجلس در راستای پرداختن به امر تولید خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند که کمک می‌کنیم این موارد در تحقق امر تولید اجرایی شوند.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....