تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 15:55
کد خبر : 44134

نگرانی در بازار ارزهای دیجیتالی

نگرانی در بازار ارزهای دیجیتالی

درحالیکه بازار طلا انتظار سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین را می‌کشد، قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار نوسان می‌کند. اقتصاددان: طلای جهانی که هفته گذشته کار خود را با نرخ ۱۷۷۷ دلار به پایان رساند، انتظار ورود سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین را می‌کشد. کارشناسان معتقدند ورود این سرمایه می‌تواند

درحالیکه بازار طلا انتظار سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین را می‌کشد، قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

اقتصاددان: طلای جهانی که هفته گذشته کار خود را با نرخ ۱۷۷۷ دلار به پایان رساند، انتظار ورود سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین را می‌کشد. کارشناسان معتقدند ورود این سرمایه می‌تواند به صعود طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار کمک کند.

تغییرات قیمتی ۱۵ ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند، طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین طی ۸ روز گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بود، قیمت این ارز دیجیتال در زمان نوشتن این گزارش در زیر ۵۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

تغییرات قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته

طلای بازارهای جهانی در روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت بسته شده طلا در روز چهارشنبه ۱۷۹۳ دلار بود و فلز زرد رنگ به سطح ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد، اما در فتح آن ناکام ماند. طلا در روز پنج‌شنبه کار خود را با قیمت ۱۷۸۳ دلار به پایان رساند. در روز جمعه طلا با وجود افزایش قیمت و نزدیک شدن به سطح ۱۷۹۵ دلار، دوباره افت کرد و روی قیمت حوالی ۱۷۷۷ دلار ایستاد.

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

متغیرهای عمده‌ای که طلا در هفته پیش رو احتمالا نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد، به شرح زیر است.

در روز جمعه اخبار مربوط به برنامه بایدن برای دو برابر کردن مالیات بر بازدهی برخی دارایی‌ها، قیمت بیت کوین را به زیر ۵۰ هزار دلار کشاند، برخی از کارشناسان معتقدند که این امر موجب سرازیر شدن سرمایه به بازار طلا می‌شود و استقبال از فلز زرد رنگ با روی برگرداندن از بیت کوین در این هفته افزایش خواهد یافت. این امر می‌تواند به صعود طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار کمک کند و تلاش ناکام طلا برای پشت سرگذاشتن سطح ۱۸۰۰ دلاری در هفته گذشته را جبران نماید.

افزایش مالیات بر بازدهی دارایی و برنامه‌های فراساختاری بایدن به نظر کارشناسان اقتصادی موجب تضعیف دلار می‌شود و با توجه به همبستگی منفی شاخص دلار و قیمت طلا، این اتفاق به نفع طلا خواهد بود.

انتظارات تورمی در کشور آمریکا در بالاترین سطح چند سال اخیر قرار دارد، اما با توجه به سرعت کم گردش پول در شرایط حاضر خود را نشان نداده است. برنامه‌های فراساختاری بایدن احتمالا به افزایش سرعت گردش پول، بروز تورم و رشد طلا کمک خواهد کرد.

ادامه واکسیناسیون و بازسازی اقتصادی از نااطمینانی اقتصادی کاسته و بر قیمت طلا تاثیر منفی می‌گذارد، اما برای محاسبه اثر خالص بازسازی اقتصادی بر قیمت طلا باید استقبال یا رویگردانی از ارزهای دیجیتال در اقتصاد بعد از کرونا نیز در نظر گرفته شود.

رویدادهای پیش روی بازار

بازار انتظار نشست پولی فدرال رزرو و کنفرانس خبری رئیس فدرال پیرامون این نشست در روزهای پایانی هفته را می‌کشد. علاوه بر این انتظار می‌رود بایدن در روز چهارشنبه جزئیات بیشتری در مورد برنامه مالیاتی که مطرح شده بود ارائه کند. این اظهارات برای فعالان بازار بااهمیت تلقی می‌شوند.

برخی از شاخص‌ها اقتصادی مانند شاخص مربوط به بیکاری، شاخص مربوط به حجم معاملات مسکن و تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال

تغییرات قیمتی بیت کوین که روز جمعه سختی را پشت سرگذاشت، در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود. بیش‌ترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ هزار و ۴۲۲ دلار و کمترین قیمت آن ۴۸ هزار و ۸۵ دلار گزارش شده است.

با این وجود قرار گرفتن بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار از هفتم مارس مصادف با ۱۶ اسفند سابقه نداشت. سرمایه بازار بیت کوین در حال حاضر زیر یک تریلیون دلار قرار گرفته و در حوالی ۹۲۱ میلیارد دلار گزارش می‌شود. حدود یک هفته پیش سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی یک تریلیون و ۱۵۵ دلار بود. این کاهش ۲۰ درصدی سرمایه در عرض چند روز موجب بروز نگرانی‌هایی نسبت به آینده بازار ارزهای دیجیتال شده و توجه کارشناسان اقتصادی را به این سوال جلب کرده است که ارزهای دیجیتال در اقتصاد بعد از کرونا چه عملکردی خواهند داشت.

۱۵ ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را داشتند در ۷ روز گذشته بازدهی منفی به ثبت رسانده‌اند، عملکرد عمده این ارزها در ۲۴ ساعت گذشته مثبت ثبت شده است، اما به هر حال عملکرد ارزهای دیحیتال در هفته گذشته نگران‌کننده و حجم سرمایه از دست رفته قابل توجه بود. به عنوان مثال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از سرمایه بیت کوین در عرض حدود یک هفته از دست رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....