تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 21:47
کد خبر : 15241

نگاهی به معاملات روز گذشته بازار سرمایه

نگاهی به معاملات روز گذشته بازار سرمایه

به گزارش اقتصاددان، آیدین خانکشی پور مشاور و معامله‌گر بازارهای مالی در گفت و گو با اقتصاددان در خصوص بازار سرمایه گفت:در معاملات دیروز شاهد نوسان زیادی در رنج های قیمتی سهام مختلف بودیم و البته با این تفاسیر ۹۰۰ میلیارد تومان ورود پول از سوی حقیقی ها اتفاق افتاد. در واقع میزان خروجی دو

به گزارش اقتصاددان، آیدین خانکشی پور مشاور و معامله‌گر بازارهای مالی در گفت و گو با اقتصاددان در خصوص بازار سرمایه گفت:در معاملات دیروز شاهد نوسان زیادی در رنج های قیمتی سهام مختلف بودیم و البته با این تفاسیر ۹۰۰ میلیارد تومان ورود پول از سوی حقیقی ها اتفاق افتاد. در واقع میزان خروجی دو روز قبل با ورود دیروز جایگزین گردید.

اگر نگاهی به فضای رسانه ای حاکم بر بازار سرمایه بیندازید، هر طرفی به دنبال علت و معلولی در نوسانات بازار بوده و از همین ناحیه نیز هیجان و استرس بسیاری بر معامله گران وارد می شود.

گاهی بد نیست طرز نگاه به بازار را ساده سازی کنیم:

وی افزود: در یکسال گذشته رشدی بسیار سریعتر از آنچه که در بازارهای موازی و حتی همین بازار سراغ داریم اتفاق افتاده است. علت این رشد پارامترهای مختلفی است که هر کدام تاثیر خود را بر روند حاضر گذاشته اند. حال همه می دانیم که ادامه ی روند حاضر با استرسی همراه شده بود که هر آن با منفی های مقطعی سایه ریزش شدید را بر اذهان معامله گران قرار می داد.

آیا بهتر نیست همین جایی که قرار داریم گامهای اصلاحی و در واقع بیمه شدن ادامه روند میسر شود؟

آیدین خانکشی پور پاسخ داد: اتفاقا بهترین روندها و شیرین ترین بازدهی ها همیشه بعد از گام های منفی اتفاق افتاده اند. بازار برای اصلاح همیشه بهانه ای پیدا می کند. خواه خبر و تکذیب ETF باشد، خواه عرضه سهام عدالت. مهم این است با رعایت حد ضرر، صبر را چاشنی پایبندی به تحلیل سازیم. نتیجه را با هم مرور خواهیم کرد!

حال چند سناریو وجود دارد:

شاید خیلی ها در چند روز اخیر با توجه به اخباری که منتشر شد کمی شوکه شدند ولی شاید بنا به دلایل زیر هم که شده دولت چاره ای جز حمایت کلی از بورس ندارد:

هنوز ۷۰ درصد سهام عدالت به فروش نرفته اند و برای فروش این حجم عظیم از سهام عدالت دولت نیاز دارد که بورس را در رونق نگه بدارد.

در صورت خروج نقدینگی از بورس بخش عمده ی آن به سمت دلار و سکه خواهد رفت و این باعث ایجاد تورم سنگین خواهد شد بنابراین دولت باید سعی بکند که این نقدینگی را در بورس حفظ بکند.

هنوز شرکت های زیادی در صف عرضه ی اولیه هستند و برای اینکه این شرکت ها در قیمت ها خوب به فروش بروند نیاز به بورس پر رونق دارند.

دولت برای فروش نفت در بورس باید سعی بکند که پول را در این بازار حفظ بکند.

قضاوت و تصمیم گیری با شماست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....