تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 20:20
کد خبر : 1177

نوواک: میزان تقاضا برای خرید نفت روزبروز کمتر می‌شود

نوواک: میزان تقاضا برای خرید نفت روزبروز کمتر می‌شود

به نقل از ایرنا، الکساندر نوواک روز پنجشنبه در بیست و یکمین نشست وزیران کشورهای صادرکننده گاز در مسکو که به اوپک گازی معروف است، افزود: آهنگ رشد تقاضای نفت در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۸ که ۱.۵ میلیون بشکه در روز بود، کاهش یافته و بین یک تا ۱.۱ میلیون بشکه نفت در

به نقل از ایرنا، الکساندر نوواک روز پنجشنبه در بیست و یکمین نشست وزیران کشورهای صادرکننده گاز در مسکو که به اوپک گازی معروف است، افزود: آهنگ رشد تقاضای نفت در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۸ که ۱.۵ میلیون بشکه در روز بود، کاهش یافته و بین یک تا ۱.۱ میلیون بشکه نفت در روز است.
وی افزود: امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر عوامل مختلف تقاضای نفت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اقتصاد جهانی که رشد آن در سال ۲۰۱۹ حدود سه درصد بود بر کاهش سطح تقاضای نفت تاثیر گذاشته است.
دلیلی برای تغییر سطح تولید نفت وجود ندارد
وزیر انرژی روسیه در بخش دیگری گفت: در وضعیت بحرانی قرار نداریم که بخواهیم در اوپک پلاس در خصوص آن تصمیمات جدیدی بگیریم.
وی افزود: شرکت کنندگان در اوپک پلاس به دقت وضعیت را در بازار جهانی نفت زیر نظر دارند.

روسیه موافق با قراردادهای بلندمدت گازی است
وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: روسیه خواهان حفظ قراردادهای بلندمدت گاز وپیروی از اصل «از گاز استفاده نکن یا بهای آن را بپرداز» است.
وی افزود: برای تثبیت بازار گاز و قابل پیش‌بینی بودن آن و برای جذب سرمایه‌ها در بخش گازی به هیچ وجه نباید از تجربه آزمایش شده امضای قراردادهای درازمدت و استفاده از اصل «گاز را مصرف نکن یا بهای آن را بپرداز» صرف نظر کرد.
گفتنی است بیست و یکمین نشست وزیران کشورهای صادرکننده گاز در چارچوب هفته انرژی روسیه امروز با شرکت بیژن نامداز زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و وزیران انرژی کشورهای عضو این مجمع در هتل متروپل مسکو برگزار شد.
اجلاس کشورهای صادر کننده گاز امروز به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده است و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه بخش بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....