تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 13:43
کد خبر : 22049

نهاد قیمت گذاری خودرو تغییر می کند؟

نهاد قیمت گذاری خودرو تغییر می کند؟

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار نیست قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل شود، گفت: طبق مصوبه طرح ساماندهی بازار خودرو فرمول قیمت گذاری برای شورای رقابت تغییر کرده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، علی جدی، با بیان آنکه موضوع

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار نیست قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل شود، گفت: طبق مصوبه طرح ساماندهی بازار خودرو فرمول قیمت گذاری برای شورای رقابت تغییر کرده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، علی جدی، با بیان آنکه موضوع قیمت گذاری در شورای رقابت فرمول خاصی نداشت و خودروسازها نیز اکثرا به این موضوع معترض بودند، گفت: از طرفی قیمت گذاری به تاخیر می افتاد و بازار متشنج می شد لذا ما در کمیسیون پیش بینی کردیم براساس روش قیمت گذاری و تعیین قیمت ها که قیمت گذاری کالاهای تولید داخل را انجام می دهد، شورای رقابت هم با این فرمول قیمت گذاری کند.

وی تاکید کرد: قرار نیست نهاد قیمت گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت تغییر کند؛ بلکه طبق مصوبه کارگروه کمیسیون در جریان طرح ساماندهی خودرو مقرر شده فرمول هیات تعیین قیمت ها که سازمان حمایت هم از آن استفاده می کند توسط شورای رقابت به کار گرفته شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این با نحوه قیمت گذاری قبلی شورای رقابت خودروساز می گفت ما انگیزه تولید نداریم، لذا عرضه به صورت قطره چکانی اتفاق می افتاد بنابراین ما گفتیم براساس فرمول هیات تعیین قیمت ها قیمت گذاری شود، اما این که نهاد قیمت گذاری تغییر کرده باشد درست نیست و بد جا افتاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....