تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 19:48
کد خبر : 37856

نمی شود که به مردم شلیک شود و آنها سکوت کنند

نمی شود که به مردم شلیک شود و آنها سکوت کنند

نایب رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس خواستار توجه دقیق و عاقلانه مسئولان به وضعیت مردم فقیر مرزنشین شد. اقتصاددان: جلیل رحیمی جهان آبادی نایب رییس فراکسیون مرزنشینان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی نسبت به اتفاقات اخیر سراوان واکنش نشان داد. متن پیام نایب رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس

نایب رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس خواستار توجه دقیق و عاقلانه مسئولان به وضعیت مردم فقیر مرزنشین شد.

اقتصاددان: جلیل رحیمی جهان آبادی نایب رییس فراکسیون مرزنشینان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی نسبت به اتفاقات اخیر سراوان واکنش نشان داد.

متن پیام نایب رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس به شرح زیر است:

به نام خدا

حادثه تلخ اخیر سراوان و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم سوخت بر و مرزنشین و نیز بروز تنش های اجتماعی و حمله به فرمانداری و اماکن دولتی و سو استفاده گروه های مسلح تجزیه طلب و‌حمله به پاسگاه های انتظامی، بدون شک قلب هر ایرانی متعهد و دلسوزی اعم از مسئول یا غیر مسئول را به درد آورده و همه ما از شنیدن این اخبار، نگران شرایط استان مرزی سیستان و بلوچستان و مردم باایمان آن خطه هستیم. اما لازم است همه ما به چند نکته توجه کنیم:

۱) این حوادث نشان می دهد مسولان کشوری، استانی و منطقه ای، نیازمند رفتاری دقیق تر و عاقلانه تر در قبال مرزنشینان فقیر هستند. زندگی و معیشت مردم در سختی قرار دارد خصوصا مناطق مرزی که فاقد شرایط مناسب اقتصادی است و زمینه توسعه پایدار و معیشت ابرومندانه در این مناطق متاسفانه برای مردم فراهم نیست و اندک درامد های مرزی هم به جیب غیر بومی های مرکز نشین و نهادها و سازمانهای مختلف می رود و مردم بهره اندکی از فرصتهای مرز دارند.

۲)در برخورد با مردم ولو طبق قانون، باید مراعات شود خشونت، خشونت می آورد و نفرت، نفرت می آفریند نمی توان توقع داشت مردم تحقیر شوند، به آنها شلیک شود و کسانی که تنها راه معیشتشان کار در مرز است را از نان خوردن بیاندازیم و آنها سکوت کنند.

۳) به حرف و نصیحت علما، دلسوزان و معتمدان که سالهاست فقر و محنت و رنج مردم را فریاد می زنند،گوش دهیم و حاکمیت و تصمیم‌گیران ارشداستانی وکشوری را در حلقه چاپلوسان و کاسه لیسان قرار ندهیم. واقعیت جامعه مرزنشین همانی است که مردم و علمای متعهد و مردمی و نمایندگان منتخب مردم در مجلس ،صادقانه و شجاعانه می گویند، وضع مردم خوب نیست، احساس فقر و فراموش شدن دارند، زندگی شان به سختی می گذرد. هرراه درآمدی پیدا می کنند یا هزار مانع ایجاد می شود یا با خودخواهی و کج فهمی برخی تصمیم گیران محلی روبرو می شوند. باید مردم را دید؛ به خواسته های آنها توجه نمود و حداقل زندگی شرافتمندانه را برای آنها فراهم آورد.

۴) در خصوص مساله اخیر سراوان لازم است دقیق و با نگاه به حمایت مردم بی پناه مساله بررسی و راهکار لازم ارائه گردد تا مشکلات در آینده تکرار نشود از همه افراد آسیب دیده چه مردم چه نیروهای انتظامی و امنیتی دلجویی گردد و فضای آشتی و صلح و برادری احیا گردد. هرگونه تداوم خشونت و فشار، پاسخ عکس خواهد داد و در دراز مدت منطقه را ناامن تر و کینه ها را بیشتر و چالش های امنیتی را شدیدتر خواهد نمود.

۵)از تحلیل گران اندامواره و فرصت طلبان و کاسه لیسان بیچاره هم در خواست داریم از محکوم نمودن مردم و نمک ریختن بر زخم آنها جدا خودداری کنند مردم به اندازه کافی عصبی، پریشان، افسرده و بی پناه و در فقر و بیچارگی گرفتارهستند و آنچه بصورت خشم و فروپاشی اجتماعی رخ می دهد آخرین حربه مردم برای فریاد بدبختی هاست، پس بجای محکوم‌نمودن های فرمایشی، پای درد دل شهروندان، نمایندگان مردم و علمای متعهد دلسوز بنشینند و راهکار بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را جستجو کنند این تنها راه حفظ این کشور و امنیت پایدار در ایران است نه نادیده گرفتن‌ مطالبات و وصل نمودن مردم به بیگانگان.

امیدوارم خداوند متعال به همه ما توان درک واقعیتهای جامعه را عنایت و قدرت رسیدگی به مشکلات مردم و کشور را مرحمت کند و آرامش و امنیت و توسعه پایدار را در ایران عزیز برقرار بدارد. برای روح همه درگذشتگان سوخت بر و مرزنشین و فقیر و نیروهای متعهد انتظامی و امنیتی، رحمت واسعه الهی را مسالت دارم و مردم عزیز را به خویشتن داری و دنبال نمودن قانونی مطالبات دعوت می نمایم.

جلیل رحیمی جهان آبادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

نایب رئیس فراکسیون مرزنشینان

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم

نماینده مردم تربت جام ، تایباد ، باخرز و صالح آباد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....