تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 21:07
کد خبر : 51948

نمایش P/S شرکت های تولیدی

نمایش P/S شرکت های تولیدی

نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است. وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در مورد افشا نسبت

نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC

در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در مورد افشا نسبت P/S گفت : سازمان بورس با همکاری شرکتهای رایان بورس و مدیریت فناوری بورس تهران، در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که نسبت P/S از نسبتهای پر کاربرد بین فعالین بازار است، درباره چگونگی تعیین این نسبت تصریح کرد: با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش ۱۲ ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکتهای تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس با بیان اینکه این نسبت در شرکتهای غیرتولیدی محاسبه نمیشود، خاطر نشان کرد: این نسبت با تغییر قیمت سهام و یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود.

روشن قلب افزود: در راستای بهبود اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد مظنه های قابل نمایش برای هر نماد در سایت TSETMC از ۳ مظنه به ۵ مظنه افزایش یافته است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی یگانه پنجشنبه , ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

توضیح برای مقایسهp/sنمادهادربورس وتحلیل مزیت آن.ممنون

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....