تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 - 18:29
کد خبر : 89846

نمادهای پیشران بورس

نمادهای پیشران بورس

شاخص در پایان اردیبهشت در رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد قرار داشت و در نیمه خرداد به سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد نزول کرده است. بدین ترتیب شاخص در پایان هفته دوم خرداد ۳۶ هزار و ۱۱۷ واحد نزول داشته است. اقتصاددان: در ۹ روز کاری بورس تهران در خرداد ماه،

شاخص در پایان اردیبهشت در رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد قرار داشت و در نیمه خرداد به سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد نزول کرده است. بدین ترتیب شاخص در پایان هفته دوم خرداد ۳۶ هزار و ۱۱۷ واحد نزول داشته است.

اقتصاددان: در ۹ روز کاری بورس تهران در خرداد ماه، شاخص در ۵ روز صعود کرده و در ۴ روز روند نزولی داشته است. با این حال شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه یازدهم خرداد نسبت به آخرین روز کاری اردیبهشت ماه در سطح پائین‌تری قرار گرفت.

شاخص در پایان هفته دوم خرداد ۳۶ هزار و ۱۱۷ واحد نزول داشته است. شاخص در پایان اردیبهشت در رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد قرار داشت و در نیمه خرداد به سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد نزول کرده است. بدین ترتیب شاخص کل که اصلی‌ترین نماگر بازار است، نزول ۲٫۳ درصدی داشته است.

روند خروج پول

در مجموع ۹ روز کاری اخیر در خرداد ماه، ۳ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است. به طور میانگین روزانه ۳۷۷ میلیارد تومان تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی صورت گرفته است. این در حالی است که در اردیبهشت ماه میانگین خروج پول حقیقی روزانه ۷۱ میلیارد تومان بود.

نمادهای پیشران بازار سهام

در هفته اخیر نمادهای کامودیتی محور پیشران بازار بودند. در دو روز ابتدایی هفته که شاخص روند نزولی داشته است، فولاد بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشت. روز شنبه پس از فولاد، خودرو و رمپنا بیشترین تأثیر کاهنده را داشتند و روز یکشنبه کچاد و وامید موجب نزول شاخص شدند.

روز دوشنبه که شاخص بیش از ۳ هزار واحد بالا آمد، نوری، کچاد و فملی بزرگان شاخص‌ساز بودند. روز سه‌شنبه نیز شپنا، فملی و شبندر اثر فزاینده بر شاخص داشتند. روز چهارشنبه که شاخص برای سومین روز متوالی شاخص رشد کرد سه نماد بفجر، کگل و رمپنا نمادهای سبزپوشی بودند که شاخص را بالا کشیدند.

 نمادهای پیشران بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....