تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 20:30
کد خبر : 37763

نقش پررنگ جن گیرها در سیاست کشور

نقش پررنگ جن گیرها در سیاست کشور

اسم مادر برای پیش‌بینی گل بحث رمالی و حضور جن گیرها در سیاست ایران در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد زمانی که او مشایی را به معاون اولی خود برگزید، مطرح شد. مخالفان انتخاب مشایی او را متهم به ارتباط با جن گیرها و حتی یک مرتاض هندی ۴۰۰ ساله و رفت و آمد

اسم مادر برای پیش‌بینی گل

بحث رمالی و حضور جن گیرها در سیاست ایران در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد زمانی که او مشایی را به معاون اولی خود برگزید، مطرح شد. مخالفان انتخاب مشایی او را متهم به ارتباط با جن گیرها و حتی یک مرتاض هندی ۴۰۰ ساله و رفت و آمد به هند می کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ،در این بخش از پرونده ویژه ( مرز واقعیت و خرافه جادو ) قصد داریم نقش و تاثیرگذاری خرافه و جادوگری را در حوزه‌های سیاست، ورزش و اقتصاد بررسی کنیم.

جادو و خرافه تمام ابعاد زندگی ما را فراگرفته است. دغدغه‌های فکری و معیشتی باعث شده آن طور که باید متوجه رواج و تاثیر این موضوع نباشیم. با کمی دقت و ظرافت بیشتر شاهد خرافات در حوزه سیاست، اقتصاد و ورزش هستیم.

بحث جادوگری، رمالی، دعا نویسی و کف‌بینی با همه اما و اگرهایی که در این رابطه وجود دارد گسترش پیدا کرده است. هشدارها و آگاهی‌های لازم که از سوی رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به مردم ارائه می شود نیز نتوانسته از رواج خرافه جلوگیری کند. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که به شکل علنی شاهد به کاربردن جادوگری و امثال آن در سطح کلان کشور باشیم.

نقش جن گیرها در سیاست

بحث رمالی و حضور جن گیرها در سیاست ایران در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد زمانی که او مشایی را به معاون اولی خود برگزید، مطرح شد. مخالفان انتخاب مشایی او را متهم به ارتباط با جن گیرها و حتی یک مرتاض هندی ۴۰۰ ساله و رفت آمد به هند می کردند.

مخالفان انتخاب مشایی او را متهم به ارتباط با جن گیرها و حتی یک مرتاض هندی ۴۰۰ ساله و رفت آمد به هند می کردند.

مشهورترین نقل قول ها در ارتباط با جریان احمدی نژادی ها با جن گیرها منتسب به آیت الله مصباح است. وی معتقد بود نباید از صحبت های جنجال آفرین احمدی نژاد به سادگی عبور کرد و به احتمال ۹۰ درصد احمدی نژاد سحر شده است. در همین سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد یک جن گیر دستگیر می شود و اعتراف می کند یکی از اعضای برجسته جریان احمدی نژاد در برخی مناسبات از توان شیطانی و غیر شرعی این فرد بهره برده است.

حال برای مثال از عملکرد آقای احمدی نژاد و علاقه ایشان به جادو و جادو گری گفتیم و گرنه در طول عمر سیاست کشور دولت ها به روش مختلف علاقه خود را به جادو نشان دادند. یا اگر بخواهیم از کشورهای اجنبی بگوییم، به طور مثال در سال ۸۹ در کشور رومانی جادوگری مورد رسمیت شناخته شده و تمام فالگیرها در حال حاضر مالیات پرداخت می کنند.

جادو در فوتبال ایران

جادوگری در فوتبال ایران آن قدر رشد کرده که سابق بر این برنامه پرمخاطبی مانند نود به این موضوع بپردازد. بازیکنانی مانند محسن بیاتی‌نیا، آرش برهانی، میثم منیعی و خداداد عزیزی داستان جادوگری در فوتبال را تایید کردند و گفتند در سال‌های ۸۲-۸۱ چنین اتفاقی را در تیم دیده اند که جادوگران براساس نام مادران بازیکنان ترکیب و نتایج را رقم می‌زنند. موضوع به حدی فراگیر است که رضاییان، مدیرعامل سابق ملوان می گوید: «پیشنهاد من برای کاهش شیوع چنین پدیده‌ای این است که اداره‌ای مانند اداره ضد جاسوسی به نام اداره ضد رمالی در فدراسیون فوتبال تشکیل شود که بتواند از فعالیت جادوگر‌ها و رمال‌ها جلوگیری کند.»

آن طور که بازیکنان و مربیان می گویند

آب ریختن به چهار گوشه زمین و دروازه و همچنین مشاهده چندین سنجاق قفل شده در نیمکت ذخیره از آثار جادوگری در فوتبال ایران است.

برخی از بازیکنان و مربیان از این مسائل دوری می کنند و در مقابل مربیانی نیز وجود دارند که از خرافه استقبال کنند برای مثال گفته می شود آن ها درهنگام انعقاد قرارداد نام مادر فوتبالیست را نیز می پرسند تا بعدها در جادو و جنبل خود استفاده کنند و یا ترکیب تیم را بر اساس حروف ابجد می چینند.

جادوگری در فوتبال زنان

جادوگری به فوتبال زنان نیز رسیده است. عضو تیم ملی فوتبال زنان در رابطه با بازی های داخلی می گوید:

«بعد از هر بازی تیم ما بازی های قبلی را آنالیز می کند، ما در حین آنالیز متوجه کار عجیب و غریبی توسط رقیب بودیم. سرمربی تیم یک چیزی را به بازیکنش می دهد و بازیکنش روی خط دروازه تیم ما می کشد.»

پیش بینی جام جهانی فوتبال توسط اختاپوس و لاک پشت

بحث خرافه در فوتبال جهانی است و مسئله ای نیست که تنها ایران درگیر آن باشد. در جام جهانی سال های قبل جادوگری و پیش بینی نتایج با توسل به حیوانات رواج داشت.

در سال ۲۰۱۰ یک اختاپوس به نام پل نتایج بازی‌های جام جهانی را پیشگویی می‌کرد. پل در آکواریوم خود دو محفظه غذایی داشت. بر روی این دو محفظه نتایج احتمالی دیدارهای مختلف جام چهانی فوتبال نوشته شده بودند. پاول اختاپوس روی هر محفظه‌ای می‌نشست نتیجه دیدار مورد نظر همان می‌شد.همین وظیفه در بازی های جام جهانی فوتبال برزیل در سال ۲۰۱۴ به عهده یک لاک‌پشت بود. این لاک پشت پیشگویی کرد که برزیل در بازی افتتاحیه تیم کرواسی را شکست می‌دهد و نتیجه نیز همان شد.

برخی از کشورها رسما فردی به عنوان جادوگر داشتند. جادوگر تیم ملی مکزیک در سال ۲۰۰۶ چندان موفق نبود. وی پیش از شروع جام جهانی به آلمان رفت و تک تک ورزشگاه های محل بازی تیمش را طلسم کرد و منتظر نتیجه ماند. چند روز بعد و با شروع رقابت ها البته تاثیر بالای طلسم های او روشن شد. مکزیک در مجموع چهار دیدارش تنها یک بار موفق به پیروزی شد.

در یک اقدام دیگر در السالوادور پیش از یک دیدار حساس که بازنده به لیگ پایین تر سقوط می کرد در زمین ورزشگاه، صلیب‌هایی را پیدا کردند. این صلیب ها برای تاثیرگذاری در نتایج بازی و یا همان جادوگری در زمین دفن شده بود.

رمالی در اقتصاد

این بار افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سهام داشته اند به سراغ رمال ها رفته اند تا طبق پیش بینی آن ها انتخاب کنند که کدام سهام را بخرند و یا نخرند.

صعود متوالی بازار سرمایه در سال جاری، بازار کار رمال ها و فالگیرها توسط مراجعه کنندگانی که قصد سرمایه گذاری در بازار سهام را داشته اند را پر رونق تر از قبل کرده است. فال گیرها می گویند سهام و یا موضوع دیگری مهم نیست آن ها برای تمام نیت ها فال می گیرند.

اما چه اتفاقی افتاده که مردم برای سرمایه گذاری و هزینه پول خود به فال قهوه روی می اورند؟ مگر تاثیرات فال و رمالی هنوز آشکار نشده است؟

حضور جادوگران و بهادادن به آن ها در عرصه کلان واقعا عجیب است. وقتی سیاستمداران از جادوگری استقبال کنند چه توقعی از مردم می توان داشت.

در حوزه فوتبال به نظر می رسد برخورد با تیم هایی که از این روش ها استفاده می کنند توسط فدراسیون و جریمه آن ها یک روش مطمئن برای جلوگیری از این موارد باشد. به کاربردن این روش توسط فوتبالیست ها و مربیان به عنوان الگو قطعا به ترویج این خرافه ها کمک می کند.

علاوه بر این رسانه ها نقش اصلی را در آگاهی دادن به مردم را بر عهده دارند. تکرار این پدیده نشان از این دارد که باید به بحث جادوگری بیشتر پرداخت.

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....