تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 17:13
کد خبر : 1297

نقش پالایشگاه‌های قدیمی در تولید بنزین کم ‌کیفیت/ همه تولیدات پالایشگاه‌ها استاندارد یورو۴ و۵ نیستند

نقش پالایشگاه‌های قدیمی در تولید بنزین کم ‌کیفیت/ همه تولیدات پالایشگاه‌ها استاندارد یورو۴ و۵ نیستند

با رسیدن فصل سرما و تشدید آلودگی هوا، بحث بنزین بی‌ کیفیت دوباره مطرح شده است. هرچند که مسئولین اذعان داشته اند که تولید بنزین با سولفور بالا محدود شده است اما هوای آلوده کلان‌شهرها  و اذعان مسئولین شهری گویای این موضوع است که بنزین با سولفور بالا وارد مدار مصرف می شود. در این

با رسیدن فصل سرما و تشدید آلودگی هوا، بحث بنزین بی‌ کیفیت دوباره مطرح شده است. هرچند که مسئولین اذعان داشته اند که تولید بنزین با سولفور بالا محدود شده است اما هوای آلوده کلان‌شهرها  و اذعان مسئولین شهری گویای این موضوع است که بنزین با سولفور بالا وارد مدار مصرف می شود.
در این رابطه اسدالله قره‌‌‌ ‌خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: پیش از این مباحثی از این دست که سولفور بنزین پالایشگاه ای کشور بالاست، مطرح می شد اما در حال حاضر مسئولین بیان می کنند که بنزین تولید شده در پالایشگاه ها با کیفیت یورو۴ است.
وی در ادامه افزود: ولی همواره این سوال پیش می آید که آیا همه تولیدات پالایشگاه های کشور استاندارد یورو ۴ و ۵ را دارد؟ ولی قطعاً این طور نیست چرا که در حال حاضر برخی از پالایشگاه‌های کشور با تکنولوژی قدیمی مشغول به کار هستند، پس بنزین تولیدی این پالایشگاه‌ها کجا مصرف می‌شود؟! چرا که ما همه بنزین تولیدی را صادر نمی‌کنیم.
قره خانی گفت: قطعاً میزان زیادی از این بنزین در کشور مصرف می شود که همواره نمی توان گفت تماما استاندارد یورو۴ و ۵ را دارا هستند در نتیجه آلودگی هوا را در کلان‌شهرها تشدید می کنند.
این نماینده مجلس افزود: البته اخیرا از سوی مسیولین وزارت نفت اعلام شده که به دلیل کنترل آلودگی هوای کلان‌شهرها تلاش شده است از توزیع بنزین معمولی در این شهرها متوقف شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....