تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 1:09
کد خبر : 17651

نقش تعاونی­ ها در اشتغال پایدار ، کاهش محرومیت و آثار منفی رکود تورمی

نقش تعاونی­ ها در اشتغال پایدار ، کاهش  محرومیت و آثار منفی رکود تورمی

“دکتر محمد شریعتمداری” وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته تعاون گفت : تعاونی ­ها در اشتغال پایدار ، محرومیت زدایی و کاهش آثار منفی رکود تورمی، نقش موثری دارند. ایشان در ادامه افزودند:شرکت های تعاونی در ایران بخش مهمی از سهم اقتصادی کشور در تولید و خدمات را عهده

“دکتر محمد شریعتمداری” وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته تعاون گفت : تعاونی ­ها در اشتغال پایدار ، محرومیت زدایی و کاهش آثار منفی رکود تورمی، نقش موثری دارند.
ایشان در ادامه افزودند:شرکت های تعاونی در ایران بخش مهمی از سهم اقتصادی کشور در تولید و خدمات را عهده دار هستند. عضویت بالغ بر ۱۰میلیون نفر از مردم در شرکت های تعاونی و اشتغال مستقیم حدود ۱٫۷میلیون نفر، نشان دهنده گستره عملکرد این بخش اقتصادی در ایران است. بنابراین احیای اعتبار اقتصاد تعاونی و نیز توسعه زیر ساخت‌ها متناسب با نیاز های روز شرکت های تعاونی، دو شاخص عمده در جهت تقویت این بخش خواهند بود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن دو رویکرد شفافیت و نو آوری در دوسال گذشته، توانسته است اقدامات قابل توجهی را برای احیای اعتبار و تسهیل امور برای شرکت های تعاونی و اعضای آنها اجرا کند.
به گزارش خبرگزاری اقتصاددان و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ،ایشان ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی­ ها ، ارائه و اجرای سیاست­های حمایتی برای تقویت توان این بخش را در سایرکشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را بسیار مثبت ارزیابی کردند و افزودند:. تعاونی ها نه تنها در کشورهایی مانند هندوستان، گواتمالا، برزیل و بنگلادش توانستند نقش مهمی در مبارزه با فقر ایفا کنند، بلکه در دوره­ های رکود تورمی در کشورهایی مانند فنلاند، آلمان و ایتالیا نیز، به عنوان راه علاجی برای بحران بیکاری و فقر، مصدر توجه سیاست گذاران و برنامه ­ریزان اقتصادی قرار گرفتند.
نگاهی به تجربه کشور های اروپایی توسعه یافته در حوزه تعاونی ها و فرهنگ تعاون، دلالت آشکاری است که تعاونی­ ها با حمایت، تسهیل­گری و مشارکت دولت مرکزی می­ توانند، حتی در دوره­ های رکود، از تعطیلی کارگاه ­های اقتصادی ممانعت نموده و سرمایه ­های خرد را به کار بندند تا فرصت های شغلی جدیدی خلق و دایره محرومیت را محدودتر کنند.
ب/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....