تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 19:29
کد خبر : 35584

نفوذ خلاقیت به حوزه پسماند برای خانوارها درآمدزایی کرد

نفوذ خلاقیت به حوزه پسماند برای خانوارها درآمدزایی کرد

یک شرکت خلاق فعال در حوزه پسماند موفق شد چند برابر معادل یارانه هر فرد برای خانواده‌ها درآمد ایجاد کند. اقتصاددان: آیدین خانکشی‌پور مدیرعامل شرکت خلاق توسعه کسب و کار شهر کوروش، گفت: این شرکت یک پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند خشک با نام بازماند ایجاد کرده است که به شکل واسط میان شهروندان، مدیریت شهری

یک شرکت خلاق فعال در حوزه پسماند موفق شد چند برابر معادل یارانه هر فرد برای خانواده‌ها درآمد ایجاد کند.

اقتصاددان: آیدین خانکشی‌پور مدیرعامل شرکت خلاق توسعه کسب و کار شهر کوروش، گفت: این شرکت یک پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند خشک با نام بازماند ایجاد کرده است که به شکل واسط میان شهروندان، مدیریت شهری و پیمانکاران فعال در حوزه بازیافت عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت خلاق توسعه کسب و کار شهر کوروش، در ادامه افزود: پیش از این جمع‌آوری پسماند اوضاع چندان مشخصی نداشت و زمانی که شهروندان تماس می‌گرفتند معلوم نبود که پیمانکار برای جمع‌آوری پسماند چه روز و ساعتی مراجعه می‌کند. همچنین قیمت خرید از شهروندان چندان مشخص نبود و در صورت تحویل پسماند به غرفه‌های سطح شهر نیز غالباً به شهروندان، اقلامی مانند شامپو و امثال آن داده می‌شد.

این فعال صنایع نرم و خلاق ضمن توضیح روند شکل‌گیری این شرکت، گفت: در این پلتفرم به محض تماس شهروند، در یک زمان مشخص، پیمانکار به درب منازل مراجعه می‌کند و ضمن وزن کشی، پسماند خشک را تحویل می‌گیرد. مبلغ معادل این مقدار پسماند نیز در کیف پول خانواده‌ها، منظور می‌شود و آنها می‌توانند با استفاده از این اعتبار به راحتی از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

خانکشی‌پور، با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر نهادهای متولی مدیریت شهری گفت: بسیاری از این نهادها تمایل دارند که به همان شکل سنتی با پیمانکاران کار کنند و راغب نیستند که سازوکارهای خود را برای همکاری با پلتفرم‌ها تغییر دهند. از این رو از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درخواست داریم، همانطور که در موارد مشابه بسیاری، از طریق رایزنی مشکلات کسب و کارهای نوآورانه را برطرف کرده است، با گفتگو با این سازمان‌ها کمک کند تا ما هم بتوانیم به فعالیت خدماتی خود ادامه دهیم و دامنه این کسب و کارها را گسترش دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر هر خانوار می‌تواند با تحویل اقلامی مانند نان خشک، کاغذ، کارتن، بطری‌های پلاستیکی، نوشابه، فلزات و موارد دیگر در ماه، در حدود ۲۰۰ هزار تومان، درآمد داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....