تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 1:01
کد خبر : 45996

نفت، نمایندگان اهواز را غرق کرد!

نفت، نمایندگان اهواز را غرق کرد!

اگر دوره های گذشته نمایندگان مجلس در اهواز به مسائل حاشیه ای و به دور از خدمت به مردمان خود پرداختند به طوری که کارخانه های بزرگ اوراق شدند یاانتقال ! این دوره با یک مرضی به نام بی توجهی و بی خبری و بی اطلاعی از حوزه استحفاظی خود مبتلا هستند. اما عدم هوشیاری

اگر دوره های گذشته نمایندگان مجلس در اهواز به مسائل حاشیه ای و به دور از خدمت به مردمان خود پرداختند به طوری که کارخانه های بزرگ اوراق شدند یاانتقال ! این دوره با یک مرضی به نام بی توجهی و بی خبری و بی اطلاعی از حوزه استحفاظی خود مبتلا هستند.

اما عدم هوشیاری و التفات شان از شرکت نفت چنان ضربه ای به اهواز و خوزستان وارد کرد که اثر آن تا دهها سال در این منطقه باقی خواهد ماند در حقیقت عدم هوشیاری در مقابل شرکت نفت نماینده ما را غرق در نسیان و فراموشی از شرکت عظیم نفت کرد.

اما اصل ماجرا؛؛ شرکت نفت در طرح جمع آوری گازهای فلرهای نفتی از شرکت نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری و مسجدسلیمان ،کوپال ،اهواز١و٢ شرکت ملی حفاری ایران، شرکت سهامی تولید مناطق نفت خیز جنوب ،جفیر (درکل ٢٨ مخزن) را به شرکت های مارون کاران و همچنین پایندان واگذار که (زیر نظر بنیاد مستضعفان) جمع آوری و به خارج از استان هدایت کند، یک پروژه فوق کلان !

گاز ٨٠٠ الی ٩٠٠ فلرنفتی جمع و با خط های لوله ١٠٠ تا١۵٠ اینج به محلی خارج از استان هدایت می شود که این کار
– نیاز به ردیف بودجه نجومی که طبیعتا طی سالها باید بر بودجه مملکت تحمیل وبا بار این بودجه می توان بزرگترین مشکلات استان را گره گشایی نمود.
– برای اجرای این پروژه در منطقه محروم غیزانیه حداقل ٣٠٠٠ نفر نیروی خدماتی ، راننده ، نگهبان ، نقشه کش و …جذب می شد.
– عدم رعایت پایبندی به قانون ؛ احداث این مجتمع در منطقه ١٠-١۵ درصد از درآمد آن را در قالب عوارض دارایی شهرداری و٣٪؜ مصوب هیئت وزیران نصیب شهر اهواز و دهیاریهای منطقه وارد می کرد اینها به غیر از تعهدات اجتماعی شرکت نفت که نمایندگان توئیت نویس ما از آن غافل بوده و نماینده حوزه مقصد پروژه که اتفاقا اهل تویئت زدن و ریئس مجمع استان خود نیست این پروژه را برای شهر و استان خود جذب کرد.

– حال سربازان خط مقدم رسانه و نخبگان شهر کلانشهر اهواز باید این سوال از نمایندگان نا مطلع و ناملتفت خود بپرسند که در زمان واگذاری چنین پروژه کلان که با آن می توانستید مشکلات معیشتی و اشتغال مردمان حوزه خود را گره گشایی نمایید شما کجا تشریف داشتید آخر به دور از انصاف است که مردمان کارون نشین ما سال هاست که با دود فلر متحمل انواع بیماری هستند و الان که وقت منفعت و سوددهی از این فلرها رسید باید از آن محروم باشیم ؟؟ براستی نماینده همیشه ساکت شهر اهواز کجاست!؟

جواد الهایی سحر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....