تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 22:28
کد خبر : 58047

نظر مخالفان و موافقان کابینه رئیس جمهوری ایران

نظر مخالفان و موافقان کابینه رئیس جمهوری ایران

نمایندگان مجلس ایران امروز در جلسه بررسی کابینه ابراهیم رئیسی نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند. نمایندگان مجلس ایران امروز پس از سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور در دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش، نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کردند. نمایندگان موافق رحیم ملت زارع، نماینده مردم آباده گفت: «تا چه

نمایندگان مجلس ایران امروز در جلسه بررسی کابینه ابراهیم رئیسی نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند.

نمایندگان مجلس ایران امروز پس از سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور در دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش، نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کردند.

نمایندگان موافق

رحیم ملت زارع، نماینده مردم آباده گفت: «تا چه زمانی می‌خواهیم به این سیکل باطل جابه جایی وزرای پیر، خسته و ناکارآمد ادامه دهیم باید اجازه دهیم دیدگاه‌هایی جدید و اقدامات و نظراتی نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند».

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دولت رئیسی اظهار داشت: »فراموش نکنید که آقای رئیسی دولت را در شرایطی تحویل می‌گیرد که با کسری بودجه، بحران کرونا، تورم بالای ۴۰ درصد، وضعیت نابسامان صندوق‌ها و بیمه‌ها، تورم تجمیعی نقطه به نقطه چندصد درصدی، بیکاری، مشکلات بورس و بحران آب و خشکسالی و همچنین تحریم مالی شدید مواجه است».

علیرضا ورناصری، نماینده مردم مسجد سلیمان نیز در موافقت با کابینه رئیس جمهوری سیزدهم ایران گفت: «انتظار داریم آنچه را که دیگران شعار دادند، شما در همان سال نخست به سرانجام برسانید».

این نماینده با بیان اینکه «کشور ایران به بزرگی دنیا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ظرفیت دارد»، اظهار داشت: «همین حوزه می‌تواند اقتصاد تک محصولی ایران را برای همیشه از دست نفت نجات دهد. لازم است در حوزه گردشگری از شعارهای کلیشه‌ای پرهیز کنیم».

محمدرضا میرتاجالدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در دفاع از کابینه رئیسی اظهار کرد: «دولت سیزدهم براساس شایستگی‌ها، مردمی بودن، مدیریت جهادی و انقلابی، پاک دستی و فسادستیزی شکل گرفته است. جوان‌گرایی به همراه نیروهای صاحب تجربه و ارزشمند، نخبه و مجموع اینها در این دولت وجود دارد».

وی همچنین افزود: «در این دولت با امور مهمی که ضرورت امروز جامعه است، تاکید شده؛ اشتغالزایی، بهبود معیشت مردم، رونق تولید، خودکفایی و خوداتکایی در کالاهای اساسی، اصلاح نظام بانکی، حل مشکلات حاشیه نشینان، ساخت یک میلیون مسکن همراه با ایجاد یک میلیون شغل در طول سال از نکات ارزنده برنامه‌های دولت است».

نمایندگان مخالف

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق یکی از نمایندگان مخالف برنامه ابراهیم رئیسی بود. او گفت: «در واقع اکثر این دولت‌ها در یک ایستگاه متوقف شدند و نتوانستند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند زیرا کشورمان نیاز به جراحی عمیق و بزرگ دارد که اگر به آن توجه نشود هیچ برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد».

وی در ادامه افزود: «آقای رئیسی ما در کشورمان مجلس و قانونگذاری داریم ولی شورای عالی اقتصادی، بورس و فضای مجازی قانونگذاری می‌کنند؛ تا زمانی که چنین ساختاری باشد علیرغم اینکه شما فردی دلسوز، توانمند و دارای سلامت نفس هستید، هیچ کدام از برنامه‌هایتان محقق نمی‌شود لذا باید با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دست به اصلاح و جراحی بزنید».

معین‌الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ایران نیز یکی دیگر از مخالفان کابینه رئیس جمهوری ایران است. وی با بیان اینکه رهبر ایران اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کرده است، افزود: «پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید».

نماینده مردم چابهار با اشاره به اینکه در خصوص واکسن به وعده‌های عمل نشد، اظهار کرد: «باید در این زمینه کارشکنی‌های وزارت بهداشت را علنی کنید، همچنین باید برای ساختار فاسد نظام بانکی برنامه‌های خود را تشریح کرده و شما که نماد مبارزه با فساد هستید، برنامه‌های خود را در این حوزه بیان کنید».

سعیدی در ادامه افزود: «شما نباید از مردم فاصله بگیرید و انتظار داریم در قبال برخی اقدامات واکنش انقلابی داشته باشید ضمن اینکه طبق فرمایش امام خمینی چین و شوروی نیز مانند آمریکا و انگلیس بوده پس باید درباره اقدام اخیر سفیر روسیه در ایران نیز واکنش داشته باشید».

محمد یاری، نماینده مردم طوالش با بیان اینکه موضع کشور در سیاست خارجه باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی مشخص شود، گفت: «روند کنونی یارانه‌ها جوابگو نیست و این اعتبارات باید به سمت تولید روانه شده و قشر آسیب‌پذیر را پوشش دهد».

وی همچنین گفت: «بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آنها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود».

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....