تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 19:46
کد خبر : 95535

نخ و پنبه در بورس کالا عرضه می‌شوند

نخ و پنبه در بورس کالا عرضه می‌شوند

بر اساس مصوبات هجدهمین جلسه کارگروه مدیریت بازار کالاهای پایه تولیدکنندگان نخ، پنبه و منسوجات نبافته ملزم به ثبت‌نام و اخذ کد پذیرش از بورس کالا شدند. بر اساس این مصوبات و همچنین با توجه به تاکید وزیر صمت مبنی بر عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا، کلیه تولیدکنندگان نخ، پنبه و منسوجات نبافته باید نسبت به

بر اساس مصوبات هجدهمین جلسه کارگروه مدیریت بازار کالاهای پایه تولیدکنندگان نخ، پنبه و منسوجات نبافته ملزم به ثبت‌نام و اخذ کد پذیرش از بورس کالا شدند.

بر اساس این مصوبات و همچنین با توجه به تاکید وزیر صمت مبنی بر عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا، کلیه تولیدکنندگان نخ، پنبه و منسوجات نبافته باید نسبت به ثبت نام و اخذ کد پذیرش از بورس کالا اقدام کنند و تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

بنابراین ضروری است عرضه کنندگان محصولات فوق، اعم از تولید کنندگان و واردکنندگان به منظور جلوگیری از تبعات بعدی، نسبت به ثبت نام و اخذ کد پذیرش اقدام کنند.

زمان عرضه سهام شرکت‌های خودروسازی

همچنین یکی از خبرهای داغ این روزهای بورس کالا مربوط به عرضه خودرو است. ۲۱ تیرماه با عرضه خودرو در بورس موافقت شد که چند روز گذشته سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا در نشست خبری خود از بررسی عرضه خودرو در بورس در شورای عالی بورس خبر داد و گفت: در صورت موافقت قطعی این شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد.

او در مورد آخرین وضعیت تصمیم گیری عرضه خودرو در بورس کالا توضیح داد: شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد. در این راستا کمیسیون فرعی شورا تشکیل شد و اعضای این کمیسیون که از اعضای اصلی شورای عالی بورس مانند رئیس سازمان بورس، نماینده وزارت صمت، نماینده بانک مرکزی، نماینده دادستانی و… به همراه کارشناسان تشکیل می شوند با فرایند عرضه خودرو در بورس موافق هستند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به موافقت شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد، اظهار کرد: اگر عرضه خودرو در بورس به طور قطعی مصوب شود، احتمالا یک کلاس خاص از خودروها عرضه می شوند نه خودروهای یک شرکت. برای مثال خودروهای کم تیراژ عرضه می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا نیز اعلام کرد که عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس مقررات صورت گرفته و عرضه کننده پیش از عرضه اعلام کرده بود که هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد. اما بورس کالا از سوی وزارت صمت تهدید شده و مصوبه سران قوا مبنی بر اینکه عرضه خودرو نباید صورت گیرد را ارائه کرده است. مصوبه ای که به گفته جهرمی وزارت صمت تفسیر اشتباهی از آن داشته و به همین دلیل این موضوع دوباره در شورای عالی بورس درحال بررسی است.

او درباره عرضه سهام شرکت‌های خودروسازی افزود: واگذاری این شرکت‌ها در بورس روال خود را طی می‌کند اما سازمان هنوز وارد آن نشده و باید آگهی عرضه سهام منتشر شود تا سازمان وارد این واگذاری شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....