تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 23:00
کد خبر : 18299

نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی راه اندازی می شود

نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی راه اندازی می شود

به گزارش روز سه شنبه اقتصاددان از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد تا نیازهای فناورانه این حوزه در این مرکز توسط دانش بنیان‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور «ایران ساخت» شود. این تفاهم‌نامه به امضای

khavazi اقتصاددان نوشته
به گزارش روز سه شنبه اقتصاددان از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد تا نیازهای فناورانه این حوزه در این مرکز توسط دانش بنیان‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور «ایران ساخت» شود.

این تفاهم‌نامه به امضای دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی رسید، با امضای این تفاهم نامه مسیر ایجاد و راه اندازی مرکز بین‌المللی تجارت و نوآوری کشاورزی «آی تک» هموار شد تا تولید در بخش کشاورزی با محصولات «ایران ساخت» رونق بگیرد.

افزایش بهره وری در نظام کشاورزی ایران هدف از امضای این تفاهم‌نامه است که مسیر تحقق استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی، آموزشی و اجرایی نهادهای دولتی و خصوصی برای فرهنگسازی و توسعه نوآوری در بخش کشاورزی را هموار می‌کند.

همچنین استفاده از ظرفیت‌های فناوری، اقتصادی و علمی دو طرف در فعال کردن توانمندی‌های بالقوه و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های کشاورزی از موضوعات این تفاهم‌نامه است، ایجاد، تجهیز و توسعه مرکز تجارت نوآوری کشاورزی «آی تک» در محل برج نوآوری کرج (کلاه فرنگی) از دیگر موضوعات تفاهم همکاری است.

با این اقدام حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های تخصصی حوزه کشاورزی و حمایت از فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های مستقر در شتابدهنده‌های تخصصی حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

همچنین این تفاهم‌نامه ایجاد مدل و راه حل های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و جذب سرمایه گذار و منابع مالی در طرح‌های مورد توافق دو طرف نیز را تسهیل می‌کند.

این تفاهم نامه مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز شتابدهنده استارتاپی در توسعه کشاورزی را نیز مد نظر قرار داده است، هم افزایی در راستای استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری این حوزه و هم افزایی برای استفاده از ظرفیت پارک های علم و فناوری کشور نیز از دیگر موضوعاتی است که در قالب این تفاهم نامه همکاری اجرایی می‌شود.
ح/ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....