تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 20:47
کد خبر : 30646

نت کوین کپیتال

نت کوین کپیتال

نت کوین کپیتال دریچه‌ای به روی دنیای علم و فناوری‌های نوین یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فناوری که نت کوین کپیتال در حال تحقیق و توسعه آن است، فین‌تک یا Financial Technology نام دارد. هدف اصلی این حوزه و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود این است که خدمات مالی را کارآمدتر کند. به این ترتیب

نت کوین کپیتال دریچه‌ای به روی دنیای علم و فناوری‌های نوین

یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فناوری که نت کوین کپیتال در حال تحقیق و توسعه آن است، فین‌تک یا Financial Technology نام دارد. هدف اصلی این حوزه و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود این است که خدمات مالی را کارآمدتر کند. به این ترتیب افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و کامپیوتر، در هر جایی که هستند و در کوتاه‌ترین زمان امور مالی خود را سر و سامان دهند.

  در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، در دنیای امروز و با توسعه ارزهای دیجیتال بیشتر شرکتها در تلاش هستند تا با استفاده از فناوریهای موجود علاوه بر کارآفرینی و کسب درآمد برای خود، مشتریان خود را به درآمد دلاری برسانند. این موضوع در ایران بسیار پررنگتر است. زیرا مدت زیادی از دریافت مجوز معامله ارزهای دیجیتال در ایران نمیگذرد. اما کمتر شرکتی دغدغه این موضوع را دارد که چگونه میتوان از تحقیق و توسعه در حوزه فناوری در راستای بهبود کمبودهای دنیای ارز دیجیتال، توسعه کامپیوترهای خانگی و کارآفرینی در حوزه فناوری استفاده کرد. جایی فراتر از علم امروز که نوید روزهای بهتری را در آینده برای بشر به ارمغان خواهد آورد. نت کوین کپیتال به خوبی این نیاز را درک کرده و در تلاش است تا با تحقیق و توسعه تکنولوژی و فین‌تک‌هایی فراتر از مرزهای علم امروز، دنیای آینده را به جایی راحتتر برای زندگی و کسب درآمد با ابزارهای ساده تبدیل کند.

نت کوین کپیتال پرداخت با ارزهای دیجیتال را مثل آب خوردن خواهد کرد

یکی از اصلیترین حوزههای فناوری که نت کوین کپیتال در حال تحقیق و توسعه آن است، فین‌تک یا Financial Technology نام دارد. هدف اصلی این حوزه و فعالیتهایی که در آن انجام میشود این است که خدمات مالی را کارآمدتر کند. به این ترتیب افراد میتوانند به راحتی با استفاده از دستگاههایی مانند تلفن همراه و کامپیوتر، در هر جایی که هستند و در کوتاهترین زمان امور مالی خود را سر و سامان دهند.

در حال حاضر و با توسعه ارزهای دیجیتال در ایران و جهان، بیشتر فروشگاههای اینترنتی امکان پرداخت هزینه کالاها را از طریق بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال فراهم کردهاند. اما مشکل اصلی اینجا است که هر ارز دیجیتال درگاه مخصوص به خود را دارد. به عبارت بهتر نمیتوان بیت کوین را از طریق درگاههای موجود برای سایر ارزهای دیجیتال پرداخت کرد.

برای فهم بیشتر این موضوع میتوانیم یک مثال بزنیم. فرض کنید که شما در یک بانک حساب باز کردهاید و مبلغی در این حساب پول دارید. زمانی که قصد دارید قبض خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنید یا از فروشگاههای اینترنتی خرید نمایید، تنها میتوانید از درگاه بانکی برای پرداخت استفاده کنید که کارت شما را صادر کرده است. میتوانید تصور کنید که این موضوع در شرایط مختلف چقدر میتواند ناراحت کننده باشد؟

این اتفاقی است که در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال در حال جریان است. در این حوزه فناوری نمیتوان از درگاه یک ارز دیجیتال برای پرداخت دیگر ارزهای دیجیتال استفاده کرد. نت کوین کپیتال در حال انجام مراحل پایانی ساخت یک درگاه پرداخت یکپارچه بر پایه بلاک‌چین است. با استفاده از این درگاه پرداخت این مشکل به طور کامل برطرف میشود. با استفاده از این درگاه همه بلاک‌چینها به یکدیگر متصل میشوند، در نتیجه یک درگاه پرداخت یکپارچه برای ارزهای دیجیتال تولید میشود. درست مانند چیزی که در کشور ما برای معامله با ارز واقعی، شبکه شتاب نامیده میشود.

PicsArt 01 05 05.49.48 اقتصاددان نوشته

درگاه پرداخت یکپارچه بر پایه بلاک‌چین نت کوین کپیتال علاوه بر افزایش راحتی کاربران، کار کدنویسها را هم ساده کرده است. با استفاده از این درگاه دیگر نیازی نیست که کد نویسها برای هر ارز دیجیتال یک کد جداگانه بنویسند. بلکه تمام شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال و شرکتهایی که امکان پرداخت با این ارزها را فراهم کردهاند، میتوانند تنها با یک بار کد نویسی، کار پرداخت را در سایت یا بستر خود به سرانجام برسانند.

 

 

نت کوین کپیتال هر کامپیوتر خانگی را به یک ابر کامپیوتر تبدیل خواهد کرد

در زندگی امروز ما کامپیوتر به یکی از اصلیترین اجزا برای انجام کار، درس خواندن یا حتی سرگرمی تبدیل شده است. کسانی که از کامپیوتر خانگی خود انتظاری بیشتر از کاربردهای معمولی دارند، تلاش میکنند تا با بهبود ویژگیهای سخت افزاری سطح کارایی آن را تا حد امکان بالا ببرند. اما هر چقدرهم که بتوان از یک پردازنده مرکزی باکیفیت و قوی استفاده کرد و یا کارت گرافیک را توسعه داد، باز هم محدودیتهای محاسباتی و محدود بودن سخت افزار یک مانع بزرگ در مسیر پیشرفت کامپیوترها هستند.

این محدودیتها بیشتر به دلیل شیوههای محاسباتی است که در CPU و GPU های امروزی استفاده میشود. به عبارت بهتر متریالی مانند ژرمانیوم و سیلیکون که در این حوزه فناوری برای ساخت CPU ها استفاده میشوند، تنها امکان برنامه نویسی فیزیکی را فراهم میکنند. منظور از برنامه نویسی فیزیکی، برنامه نویسی سخت افزار و فهماندن زبان سطح بالا به کامپیوتردر قالب زبانهایی مانند پاسکال، C  یا دیگر زبان‌ها است. اما اگر بتوان کاری کرد که ساختار سی پی یو کامپیوتر شبیه به ساختار DNA انسان بتواند صدها هزار کد رمزگذاری شده را در هر جزء خود جای دهد، چه اتفاقی میافتد؟

نت کوین کپیتال درحال تلاش برای محقق سازی چنین رویایی در حوزه فناوری و علم است. ساختن دنیایی که در آن دیگر سی‌پی‌یو و GPU ها محدودیت محاسباتی نخواهند داشت و هر کامپیوتر خانگی میتواند مانند یک ابر کامپیوتر ایفای نقش کند. تیم سازنده نت کوین کپیتال در تلاش هستند تا با استفاده از یک متریال خاص که در دنیا به طور عمده از آن استفاده نمیشود، یک پردازشگر بسازند.

متریالی که برای ساخت سی‌پی‌یو استفاده میشود، علاوه بر فراهم کردن امکان برنامه نویسی فیزیکی، برنامه نویسی شیمیایی را نیز ممکن ساخته است. به این ترتیب میتوان به هر مولکول از این متریال تعدادی کد شیمیایی اختصاص داد. با استفاده از این شیوه میتوان محاسبات بسیار پیچیده و گسترده را با یک کامپیوتر انجام داد. پردازندهای که تیم سازنده نت کوین کپیتال در حال کار بر روی آن هستند، از یک شیوه محاسباتی جدید برای افزایش حجم و پیچیدگی معادلاتی خود استفاده میکند.

در پردازندههای قدیمی از شیوه باینری یا دودویی برای انجام محاسبات استفاده میشود. پردازندههای گرافیکی نیز شیوههای ماتریسی را برای انجام محاسبات خود برگزیدهاند. در جدیدترین فناوری محاسبات به روش TPU یا تنسورفلو انجام میشود. دنیای که محاسبات در یک فضای مکعبی سه بعدی انجام میشوند. اما در هر یک از این روشها طول، اضلاع، مکان یا فضای انجام محاسبات محدود است. در نتیجه نمیتوان محاسبات بسیار پیچیده را با دقت کافی در آنها انجام داد.

3edfc اقتصاددان نوشته

اما در پردازندهای که نت کوین کپیتال در حال تلاش برای ساخت آن است، محاسبات در فضای کروی انجام میشوند. یک شیوه بسیار جدید از محاسبه که تاکنون در هیچ فضای محاسباتی استفاده نشده است و یا به صورت عمومی مورد استفاده قرار نگرفته است. در این حالت میتوان در هر نقطه از کره به تعداد بی نهایت عدد اضافه کرد که در نتیجه دیگر محدویتهای مکانی و فضایی برای انجام محاسبات وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

حوزه فناوری در دنیای امروز با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و می‌تواند به یکی از بهترین حوزه‌ها برای کارآفرینی تبدیل شود. هرچند بیشتر افراد تصور میکنند که شرکتهای فعال در کشور ما تا رسیدن به مرزهای فناوری جهانی و عبور از آنها سالهای زیادی فاصله دارند، اما تیم سازنده نت کوین کپیتال ثابت کرده است که قدم گذاشتن بر مرز علم با تلاش و تخصص چندان کار دشواری نیست. برای اطلاع از دیگر پروژههای تحقیقاتی این تیم میتوانید به سایت www.netcoincapital.com مراجعه کنید. یک تیم کارآفرینی عالی و جایی مناسب برای دانشجویان و پژوهشگران علاقهمند به حوزه فناوری برای جابهجا کردن مرزهای تکنولوژی و فین‌تک.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....