تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1401 - 19:01
کد خبر : 109613

نتیجه نظر سنجی: ۸۵ درصد مصاحبه شوندگان ایده اشتراک آینده مطرح شده چین را تحسین می کنند

نتیجه نظر سنجی: ۸۵ درصد مصاحبه شوندگان ایده اشتراک آینده مطرح شده چین را تحسین می کنند

نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ۹۴٫۲ درصد مصاحبه شوندگان جهان «ارزش مشترک کل بشریت» مطرح شده چین مبنی بر «صلح، توسعه، برابری، عدالت، دموکراسی و آزادی» را مورد تقدیر قرار داده و ۸۵ درصد مصاحبه شوندگان ایده «جامعه بشری با سرنوشت مشترک» را تحسین می کنند. طی ده سال گذشته، چین با

نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ۹۴٫۲ درصد مصاحبه شوندگان جهان «ارزش مشترک کل بشریت» مطرح شده چین مبنی بر «صلح، توسعه، برابری، عدالت، دموکراسی و آزادی» را مورد تقدیر قرار داده و ۸۵ درصد مصاحبه شوندگان ایده «جامعه بشری با سرنوشت مشترک» را تحسین می کنند.

طی ده سال گذشته، چین با ۲۰ کشور عربی اسناد همکاری ساخت مشترک «کمربند و جاده» را امضا کرده و ۱۷ کشور عربی از ابتکار توسعه جهانی مطرح شده چین پشتیبانی می کنند.

در سراسر جهان، ۷۸٫۴ درصد مصاحبه شوندگان ابتکار توسعه جهانی را قبول می کنند و بر این باورند که «توسعه راهی مهم برای حل مسایل جهانی است». ۷۹٫۴ درصد مصاحبه شوندگان دستاوردهای همکاری «گروه دوستان ابتکار توسعه جهانی» با مشارکت چین را تایید کرده و متعقدند که کشورهای دارای قدرت ملی جامع نسبتا پیشرفته باید وظایف بین المللی سازگار با قدرت و موقعیت خود را بر عهده بگیرند.

۸۵٫۲ درصد مصاحبه شوندگان بر این باورند که همه کشورها باید فعالانه عمل کنند و مشترکا با خطرات و چالش ها در جریان توسعه جهانی مقابله داشته باشند. ۸۴٫۷ درصد مصاحبه شوندگان نیز انتظار دارند همه کشورها با ترویج توسعه جهانی فراگیرتر و متنوع تر، به طور مشترک از ثبات اقتصد جهان حفاظت کنند.

علاوه بر این، ۸۴٫۱ درصد مصاحبه شوندگان متعقدند که پیش شرط همکاری، احترام به تفاوت راه ها و نظام های مختلف کشورها است و در عین حال، ۸۹٫۶ درصد مصاحبه شوندگان انتظار دارند مناقشات بین المللی از طریق گفت و گو و رایزنی حل شود.

در نظر سنجی یاد شده، ۸۵٫۶ درصد مصاحبه شوندگان جهانی ابتکار توسعه جهانی مطرح شده چین را تایید می کنند و امنیت را پیش شرط توسعه می دانند. ۸۰٫۸ درصد مصاحبه شوندگان با هژمونی و سیاست قلدرمآبانه و خودخواهانه اعمال تحریم ها علیه دیگر کشورها مخالفت می کنند. ۸۰٫۴ درصد مصاحبه شوندگان کشورهای در حال توسعه اشاره دارند که تفکر جنگ سرد و سیاست قلدرمآبانه صلح جهانی را مورد تهدید قرار می دهد و چالش های امنیتی را تشدید می کند. همه کشورها باید مشترکا چارچوب امنیتی متعادل، موثر و پایدار ایجاد کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....