تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 20:24
کد خبر : 15962

نبود مدیریت صحیح در کشور مهم ترین دلیل عدم تحقق جهش تولید

نبود مدیریت صحیح در کشور مهم ترین دلیل عدم تحقق جهش تولید

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: ما در کشور منابع بسیار خوبی داریم اما مشکل ما در بحث عدم تحقق جهش تولید نبود مدیریت صحیح است. اقتصاددان –  احمد قاسمی اظهار کرد: اگر ما جهش تولید را در یک حوزه گسترده در بازار بین الملل جستجو کنیم تعریف آن حرکت در تراز تولید و کسب

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: ما در کشور منابع بسیار خوبی داریم اما مشکل ما در بحث عدم تحقق جهش تولید نبود مدیریت صحیح است.

اقتصاددان –  احمد قاسمی اظهار کرد: اگر ما جهش تولید را در یک حوزه گسترده در بازار بین الملل جستجو کنیم تعریف آن حرکت در تراز تولید و کسب و کارهای جهانی است اما حرکت ما در حوزه اقتصاد متناسب نبوده و سرعت ما نسبت به کسب و کارهای دنیا بسیار پایین است.

وی افزود: اگر ما قرار است تولیدی داشته باشیم این میزان باید متناسب با نوع و حجم تولید در داخل کشور با نیازهای جهانی باشد نه نیازهای منطقه ای که تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد:ما از فرصت های شغلی که در بازارهای بین المللی وجود دارد استفاده نکرده ایم این در حالی است که کشور ما دارای بیشترین بیکاران فارغ التحصیل رشته آی تی را از آن خود کرده است که باید این ظرفیت بالفعل را به یک ظرفیت بالقوه تبدیل کرد.

قاسمی بیان کرد: باید نیازهای جامعه بر اساس مناطق کشور فعال شود اما این دید باید دید جهانی باشد.

وی تصریح کرد: ما متاسفانه برنامه جامع کسب و کارو برنامه جهش تولید نداریم چرا که اگر ما این موارد را بعلاوه مبانی نظری داشته باشیم مدیران را برای پذیرش آنچه که درون و خارج از کشور وجود دارد و برنامه ریزی صحیح آماده می کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: گاهی اوقات که به تفاوت های حوزه نظامی و اقتصادی اشاره می شود ،دستاوردهای حوزه نظامی صرفا به خاطر یک موضوع است و آن هم نوع مدیریت و اعتقادی است که برای توسعه کشور باجدیت به خرج داده می شود؛ما در حوزه نظامی همچون حوزه اقتصادی فرصت هایی داشتیم که در فضای بین الملل تدبیر شد که اگر این مهم در حوزه اقتصاد انجام می شد ما بسیار جلوتر بودیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه در حوزه بازار فرصت های بسیار عالی وجود داردکه باید از آن ها استفاده کرد، بیان کرد: مدیران ما باید هوشمند کار کرده و نگاه شان به بازار بوده و به رقبا و تولیدات آن ها توجه شود و آن تولید در داخل بومی سازی شده و به داخل کشور منتقل شود و یا یک برنامه منسجم از ظرفیت های داخلی استفاده کرده و بومی سازی صورت گیرد؛ ما بهترین منابع و امکانات را داریم اما مشکل این است که مدیریت صحیح نداریم.

وی بیان کرد: ما اگر در کشور برنامه توسعه کسب و کار داشته باشیم این بخش قانون، امنیت و تسهیل گری ایجاد می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: نمایندگان مجلس دو سال قانون گذاری را تعطیل کرده و فقط در مواقع ضروری قانون گذاری انجام دهند و به وظیفه دیگر خود که نظارت است بپردازند اما این نظارت باید سیستمی باشد و تدوین قانون را به انجمن ها و بخش های خصوصی واگذار نمایند.

قاسمی با بیان اینکه بخش تولید باید مورد حمایت دستگاه های قضایی باشد، گفت: جهش تولید در قوه قضائیه سهمی از امنیت حوزه اقتصاد و پشتیبانی از آن است که این ها باید سهم خوبی را در حمایت و تسهیل گری داشتته باشند و نظارت بر اجرای درست قانون باید توسط قوه قضائیه انجام شود. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....