تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 22:03
کد خبر : 49920

ناکامی طلا به رغم آمارهای کم‌سابقه تورمی آمریکا

ناکامی طلا به رغم آمارهای کم‌سابقه تورمی آمریکا

طبق گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای در ایالات متحده، درصد تورم به ارقامی رسیده است که از سال ۱۹۹۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است. پیش‌بینی می‌شد که این ارقام موجب تقویت طلا در بازارها شود، اما شاهد آن هستیم که طلا نتوانست مرز ۱۹۰۰ دلار را حفظ کند. اقتصاددان: قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات

طبق گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای در ایالات متحده، درصد تورم به ارقامی رسیده است که از سال ۱۹۹۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است. پیش‌بینی می‌شد که این ارقام موجب تقویت طلا در بازارها شود، اما شاهد آن هستیم که طلا نتوانست مرز ۱۹۰۰ دلار را حفظ کند.

اقتصاددان: قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات ابتدایی معاملات روز جمعه از سطح ۱۹۰۰ دلار فراتر رفت، اما دوباره به زیر آن نزول کرد و معاملات هفته گذشته را با قیمت ۱۸۷۸ دلار به پایان رساند. تغییرات شاخص دلار امروز مثبت بود. شاخص دلار بالای ۹۰ قرار دارد. در مقابل بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت. بازدهی این اوراق زیر مرز ۱٫۵ درصد نوسان می‌کند.

تورم به مسئله‌ای جدی تبدیل می‌شود

ناکامی طلا در حفظ مرز ۱۹۰۰ دلار در حالی اتفاق افتاد که مسئله تورم در ایالات متحده آمریکا رفته رفته به یک موضوع جدی تبدیل می‌شود. ایالات متحده آمریکا تورم‌هایی را تجربه می‌کند که از سال ۱۹۹۲ سابقه نداشت، در منطقه یورو نیز با توجه به تعهد بانک مرکزی مبنی بر بالا نگه داشتن محرک‌های اقتصادی ظرفیت رشد یورو محدود به نظر می‌رسد. با این توصیف چیزی که می‌تواند قدرت دلار و یورو را حفظ کند بازسازی سریع سمت عرضه اقتصاد، عدم شکل‌گیری انتظارات تورمی و حفظ اعتماد مردم به وعده‌های بانک‌های مرکزی است. به هر روی ناکامی طلا در حفظ مرز ۱۹۰۰ دلار با توجه به آمارهای بالای تورمی از آمریکا، جالب توجه است.

بازدهی منفی در بازار ارزهای دیجیتال

بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۶۰۹ دلار و کمترین قیمت آن ۳۵ هزار و ۴۶ دلار ثبت شده است. سرمایه بازار بیت کوین در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت ایران ۶۶۲ میلیارد دلار و بازدهی آن در ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته منفی بود.

اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ هزار و ۲۶۶ دلار و ۲ هزار و ۴۸۴ دلار نوسان داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال ۲۶۹ میلیارد دلار بود و بازدهی ۲۴ ساعته و هفت روزه آن منفی بود.

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعته و هفتگی عمده ارزهای دیجیتال مهم در عصر روز شنبه منفی بود. در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت ایران ۳۹ ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را داشتند بازدهی هفتگی و ۲۴ ساعته منفی به ثبت رسانده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....