تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 19:18
کد خبر : 37874

میراسماعیلی: برداشت‌های غلطی از رفع تعلیق جودوی ایران شد

میراسماعیلی: برداشت‌های غلطی از رفع تعلیق جودوی ایران شد

رئیس فدراسیون جودو درباره پرونده رفع تعلیق این رشته ورزشی توضیحاتی را مطرح کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی کشورمان ، در خصوص رای پرونده دادگاه حکمیت ورزش درباره ارجاع پرونده تعلیق فدراسیون جودوی ایران به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بیان کرد: این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد

رئیس فدراسیون جودو درباره پرونده رفع تعلیق این رشته ورزشی توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی کشورمان ، در خصوص رای پرونده دادگاه حکمیت ورزش درباره ارجاع پرونده تعلیق فدراسیون جودوی ایران به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بیان کرد: این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد و متاسفانه برداشت هایی در این زمینه انجام شده که برخی‌ها با این اقدام، شرایط را به نفع خود بر می‌گردانند. من به همراه وکیل پرونده و مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای ۲ ساعته ترتیب دادیم و جزئیات پرونده را مطالعه کردیم.

او افزود: ما در دادگاه حکمیت ورزش ۲ پرونده داشتیم که یکی از آن‌ها متعلق به رای بدوی بود که توسط کمیته انضباطی صادر شد و روی آن شکایت کردیم و دیگری رای دائمی بود که شکایت دوممان را مطرح کردیم.

برای تعلیق جودوی ایران مدت زمان تعیین نخواهد شد

او ادامه داد: شکایت اصلی که به تعلیق جودوی ایران داشتیم مربوط به رای کمیته انضباطی مبنی بر پیش شرط و تعلیق فدراسیون به صورت نامحدود بود که توسط دادگاه حکمیت ورزش باطل شد. حالا هم مدت زمانی برای تعلیق جودوی کشورمان اعلام نخواهد شد.

میراسماعیلی ادامه داد: پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده می شود، اما دادگاه حکمیت ورزش به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو متذکر شده مدت یک سال و نیم از پرونده گذشته است. میزان جرم و محدودیت زمانی تعلیق جودو به طور کلی در آیین‌نامه فدراسیون جهانی قید نشده و بر مبنای آن نباید به طور نامحدود جودوی ایران تعلیق شود.

رای دادگاه عالی ورزش پیروزی بزرگی برای ورزش ایران است

میراسماعیلی همچنین اظهار کرد: تصمیم ‌گیری در خصوص پرونده شکایت جودو به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده شده و همه چیز به رایزنی ما با فدراسیون جهانی وابسته است. این رای پیروزی بزرگی برای ما محسوب می شود چرا که اولین پرونده بین المللی است که در دادگاه حکمیت ورزش، ایران در آن برنده می شود. حقیقتا ضمن دفاع از حقانیت جودوی ایران رای بسیار بزرگ و جنجالی را پیروز شده‌ایم.

برداشت‌های غلطی از رفع تعلیق جودوی کشورمان شد

او با اشاره به برداشت‌های مختلفی که از صدور رای دادگاه CAS، چه در داخل و یا در خارج کشور شده است، گفت: این افراد تکلیفشان مشخص است، اما باید دانست وضعیت جودوی ما به رایزنی هایمان در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون جودو وابسته است. خدا را شکر ارتباط شکل گرفته بسیار خوب بوده و همه چیز در این جلسه مشخص خواهد شد.

ملزم به رعایت قوانین IJF و کمیته بین المللی المپیک هستیم

رئیس فدراسیون جودو درباره الزام رعایت قوانین بین المللی توسط جودوی ایران بیان کرد: احترام به منشور حقوق بین المللی المپیک در واقع بیانیه فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران است. ما به همراه کمیته ملی المپیک و سایر فدراسیون‌ها اعلام کرده ایم به دلیل تعامل با فدراسیون جهانی رشته‌هایمان باید زیر نظر قانون رفتار کنیم. در کنار پایبندی به منشور بین المللی المپیک به اساسنامه فدراسیون جهانی جودو هم پایبند هستیم.

او گفت: رای ۴۰ صفحه ای پرونده را با مطالعه بیشتر به زودی منتشر می کنیم تا دوستان معاند داخلی که قصد دارند رفع تعلیق جودو را کم رنگ نشان دهند، با این اتفاق کاملا آشنا شوند. هنوز هم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری جلسه، زمانی را مشخص نکرده است اما چیزی که مشخص است تعلیق دائمی جودوی ایران باطل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....