تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 11:28
کد خبر : 22868

موضوع عدم بازگشت ارز صادراتی توسط ۷۰ کارتن خواب

موضوع عدم بازگشت ارز صادراتی توسط ۷۰ کارتن خواب

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به رییس اتاق خواستار بررسی موضوع عدم بازگشت ارز توسط ۷۰ کارتن خواب شد تا درصورت حقیقت داشتن اسامی متخلفان منتشر و با مسامحه کنندگان برخورد جدی شود.  ‌«حسین سلاح ورزی» در نامه‌ای به غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران درخواست کرد موضوع صدور کارت بازرگانی برای

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به رییس اتاق خواستار بررسی موضوع عدم بازگشت ارز توسط ۷۰ کارتن خواب شد تا درصورت حقیقت داشتن اسامی متخلفان منتشر و با مسامحه کنندگان برخورد جدی شود.

 ‌«حسین سلاح ورزی» در نامه‌ای به غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران درخواست کرد موضوع صدور کارت بازرگانی برای ۷۰ کارتن خواب که رییس کل بانک مرکزی مطرح کرده، صحت سنجی شده و گزارش آن منتشر شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل  از اتاق بازرگانی،در این نامه خطاب به رییس اتاق بازرگانی آمده است: همانطور که مستحضرید رییس کل بانک مرکزی هم در جلسه شورای گفت وگو و هم در مجامع دیگر بارها فرموده اند که ۷۰ نفر از کسانی که ارز را برنگردانده اند «کارت خواب» بوده اند یا در رسانه ها مرتب از واردات ۷۰۰ خودرو پورشه با استفاده از کارت بازرگانی فردی فاقد صلاحیت صحبت می شود.

وی با توجه به ابهامات موجود و به منظور صیانت از نهاد اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد که در صورت صلاحدید رییس اتاق دستور دهد موضوع بررسی و رسیدگی لازم در خصوص صحت و سقم این گفته ها و ارائه و انتشار اطلاعات کامل و واضح به افکار عمومی صورت پذیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این نامه تصریح کرد: بدیهی است در صورت حقیقت داشتن چنین ادعاهایی وظیفه اتاق ایران اطلاع رسانی و انتشار اسامی متخلفان و برخورد جدی با مسامحه کنندگان و در صورت کذب بودن، پیگیری حقوقی و طرح دعوی علیه نشرکنندگان ادعاهای کذب است.

 

157685448 اقتصاددان نوشته

 

‌ «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی شامگاه دوشنبه در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: ۲۵۰ صادر کننده بدهکار به قوه قضاییه معرفی شده‌اند که ۷۰ نفر از آنها کارتن خواب هستند.

وی افزود این ۲۵۰ صادرکننده هفت میلیارد دلار صادرات داشته اما حتی یک دلار ارز به کشور برنگردانده‌اند و تعدادی از این صادرکنندگان هم هویتی نامشخص دارند. چنانکه براساس گزارش وزارت اطلاعات ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن‌خواب هستند و صادرات با استفاده از کارت‌های یک بار مصرف به نام این افراد صورت گرفته است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....