تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 11:42
کد خبر : 38493

منشأ تورم کجاست

منشأ تورم کجاست

همتی لایحه بودجه را بخواند تا بداند منشأ تورم کجاست حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: همتی باید یک بار دیگر لایحه ای را که دولت داده بخواند تا بداند منشأ تورم کجاست. به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، در واکنش به اظهارات همتی

همتی لایحه بودجه را بخواند تا بداند منشأ تورم کجاست

حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: همتی باید یک بار دیگر لایحه ای را که دولت داده بخواند تا بداند منشأ تورم کجاست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، در واکنش به اظهارات همتی درباره تصویب بودجه تورم‌زا از سوی مجلس، گفت: آقای همتی واقعیات را پنهان کرده و نگفته لایحه غیرعلمی و آنچه بودجه را تورم زا کرده در واقع در لایحه اولیه دولت باید جستجو می شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رئیس بانک مرکزی تعجب می کنم که خود کارشناس موضوع بوده اما واقعیات را بیان نمی کند و نمی گوید مثلا دولت در بند «و» تبصره ۲ بودجه در بحث واگذاری سهام شرکت های دولتی، هزینه های مستمری قرار داده که ده ها هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۰ می خواهد و بنایی را پایه گذاری کرده که آثار آن تا ده ها سال آینده نیز باقی می ماند.

وی ادامه داد: آقای همتی تا پیش از این طرفدار ارز تک نرخی بود و بارها در جلسات از این موضوع به عنوان یک مبحث علمی دفاع می کرد اما الان نمی گوید دولت این موضوع را در لایحه با ارز ۴۲۰۰ تومانی آورد و بعد زمانی که مجلس خواست آن را تغییر دهد و منافع حاصله را مستقیما به مردم دهد، با غوغاسالاری مانع آن شد.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: از سوی دیگر آقای همتی باید یک بار دیگر لایحه ای را که دولت داده بخواند تا بداند منشأ تورم کجاست و ببیند دولت چگونه می گوید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز فروخته شود در حالی که معلوم نیست نفتی بفروشد و بر اساس آن هزینه ها را تعیین کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس می خواست جلوی سوزاندن خزانه از سوی دولت را بگیرد، خاطرنشان کرد: آقای همتی باید ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی بودجه را بیان می کرد که اشاره نکرده و با اینکه در جلسات کمیسیون تلفیق حضور داشت و متوجه شد کمیسیون و صحن مجلس به دنبال این بود که بتواند تورم را کاهش داده و آن را کنترل کند و جلوی نقدینگی بیش از اندازه را بگیرد.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....